امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در سطح اقتصاد کلان مباحثی نظیر خصوصی‌سازی بنگاه‌ها و حمایت از بخش خصوصی و توسعه مکانیسم‌های بازار، مجموع تحولاتی بود که طیف گسترده‌ای از متخصصین، صاحب‌نظران وصاحبان اندیشه را می‌طلبید تا به سرانجام برسد و در دوره دکتر سعیدی، این اهداف محقق شد (مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه)

امروز هشتم اسفند ماه مراسم تکریم از دکتر علی سعیدی عضو سابق هیات مدیره و معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این مراسم دکتر شاپور محمدی عنوان کرد: دکتر علی سعیدی همواره منشا آرامش در بازار سرمایه بود و به عنوان یک متخصص اقدامات با ارزشی انجام داد.

وی ادامه داد: معاون سابق سازمان بورس در همه حوزه ها توانمند عمل کرد و طی ۱۹ ماه حضور بنده در سازمان همواره منشا اثر بود.

دبیر شورای عالی بورس افزود: خط مشی علی سعیدی اصلاح مسیر و امور بازار سرمایه در مسیر قانون بود و به جای نفی دیگران راهی برای بهبود شرایط باز کرد و شاهد این مدعا کتاب تاریخ بازار سرمایه است که با دلسوزی تدوین شد و اقدامات مثبت همه ادوار بازار سرمایه کشور در آن نگاشته شد.

دکتر محمدی ادامه داد: دکتر سعیدی در سمت جدید نیز یاری دهنده بازار سرمایه و پلی برای اتصال بازار سرمایه ایران به جهان خواهد بود.

دبیر شورایعالی بورس به نمایندگی از طرف بازار سرمایه از زحمات دکتر علی سعیدی قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم حسین فهیمی مدیرعامل سمات به ایراد سخن پرداخت و ضمن قدردانی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اعضای حاضر در این مراسم نکو داشت، گفت: علی سعیدی پس از یک دهه فعالیت مستمر اکنون در مسولیت جدیدی انجام وظیفه می کند و دوره مسولیت وی در سازمان بورس میراث پایدار و دستاوردهای بزرگ را به همراه داشت.

وی ادامه داد: دکتر سعیدی در موقعیت پر چالشی وارد بازار سرمایه شد و پیوندی میان گذشته، حال و آینده ایجاد کرد و خود بخشی از تاریخ بازار سرمایه است. نگاه به پشت سر و گذشته باشکوه، دستاوردهای ارزشمند و یافته ها و ساخته های ماندنی دکتر سعیدی و میراث زوال ناپذیر، ترس و اضطراب جای خالی وی را به غرور و افتخار تبدیل میکند.

فهیمی خاطرنشان کرد: دکتر سعیدی نسلی از متخصصان مالی کشور را نمایندگی میکند که در یک برهه تاریخی پرفراز و نشیب وارد بازار سرمایه شدند. مهم ترین ویژگی بازار سرمایه در این مقطع تجدید ساختار بنیادی، ظهور وشکل گیری نهادهای نظارتی جدید، مقررات گذاری و طراحی ابزارهای نوین مالی است.

مدیرعامل سمات افزود: در سطح اقتصاد کلان نیز مباحثی نظیر خصوصی سازی بنگاه ها و حمایت از بخش خصوصی و توسعه مکانیسم های بازار مجموع تحولاتی بود که طیف گسترده ای از متخصصین، صاحب نظران وصاحبان اندیشه را میطلبید تا به سرانجام برسد و در دوره دکتر سعیدی، این اهداف محقق شد.

دکتر علی سعیدی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از، اعضای حاضر، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: از آغاز فعالیت در سال ۸۵ کنار دکتر علی صالح آبادی مطالب جدیدی را آموختم و تجربه کردم و در این روزها به مجموعه دانش همه ما افزوده شد.

عضو سابق هیات مدیره سازمان بورس با ابراز تاسف از اینکه قرعه پایان کار در زمان حضور دکتر شاپور محمدی رقم خورد، گفت: امروز بهترین متخصصان در بازار سرمایه حضور دارند.

وی ادامه داد: تصمیمات سازمان بورس همواره بر اساس منافع جمعی بازار سرمایه اتخاذ شده و تنها، هدف ارتقای بازار سرمایه با محور توسعه اقتصاد ملی مطرح است.

سعیدی افزود: این هدف مشترک به کاهش تنش و افزایش انسجام و همدلی منجر شده است.

عضو سابقه هیات مدیره سازمان بورس افزود: طی دو سال گذشته ابزارهای متنوعی به مجموعه بازار سرمایه اضافه شد و در آینده نتایج مثبت آن بیشتر به چشم خواهد خورد.

کد خبر: 98101 تاریخ: 96/12/08 منبع: سنا