امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با رفع تحریم‌ها علیه ایران و اجرایی شدن برجام، همکاری ایران و فرانسه در زمینه نفت و گاز از سر گرفته شد، به‌گونه‌ای که حجم تجارت نفتی دو کشور در سال گذشته میلادی از مرز دو میلیارد دلار فراتر رفت (سفیر فرانسه در تهران)

به گزارش خبرگزاری مهر، فرانسوا سنمو در افتتاحیه کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت با اشاره به موفقیت وزارت نفت در ایجاد پویایی در شرکت‌های ایرانی، اعلام کرد: هیئت فرانسوی در بازدید اخیر از تأسیسات پالایشگاه‌های گازی میدان پارس جنوبی، تحت تأثیر قرار گرفتند.

وی افزود: با رفع تحریم‌ها علیه ایران و اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، همکاری ایران و فرانسه در زمینه نفت و گاز ازسر گرفته شده، به گونه‌ای که حجم تجارت نفتی دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی از مرز ۲ میلیارد دلار فراتر رفته است.

سفیر فرانسه در تهران با اشاره به تجربه شرکت‌های فرانسوی در فعالیت‌های بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری شرکت‌های ایرانی و فرانسوی در صنعت نفت و گاز که شامل همکاری در زمینه اچ‌اس‌یی نیز می‌شود، ادامه یابد.

سنمو یادآور شد: اچ‌اس‌یی مسئله‌ای مهم در صنعت نفت و گاز ایران است و زمینه‌ساز تلاقی توسعه اقتصادی با مسائل انسانی و اخلاقی به شمار می‌آید.

وی همچنین اعلام کرد: در پی امضای توافق زیست‌محیطی پاریس (COP۲۱)، مسئله محیط زیست دیگر جنبه الزام‌آور یافته است و بر این اساس، اچ‌اس‌یی دیگر یک مسئله جانبی نیست و جایگاهی اساسی دارد.

کارگاه دور روزه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) با حضور متخصصانی از شرکت‌های معتبر نفت و گاز دنیا و حوزه HSE فرانسه با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی و اداره کل HSE وزارت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر: 98111 تاریخ: 96/12/08 منبع: مهر