امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله امریکا تا پایان سال‌جاری میلادی به ۴/۵ درصد برسد بازار سهام این کشور با افت شدیدی روبرو خواهد شد؛ در واقع افت ۲۰ تا ۲۵ درصدی ارزش سهام دور از انتظار نخواهد بود (مؤسسه مالی گلدمن ساچ)

به گزارش اسپوتنیک، گلدمن ساش بزرگترین بانک سرمایه گذاری جهان هشدار داد اگر فدرال رزرو سیاست های پولی فعلی را دنبال کند، به زودی شاهد  کاهش شدید 20 تا 25 درصدی ارزش سهام خواهیم بود.

بر اساس این گزارش فیلیپ موفیت تحلیلگر ارشد بانک گلدمن ساش تاکید کرد: در حالی که سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو طی ماه های آینده به تدریج متوقف خواهد شد و نرخ بهره احتمالا با افزایش بیشتری روبرو می شود، به نظر می رسد ارزش سهام در بازارهای مالی آمریکا با افت شدیدی همراه گردد.

وی افزود: افزایش نرخ بهره منجر به افزایش هزینه استقراض از سوی شرکت های آمریکایی خواهد شد و این مساله مانع از فرصت های سرمایه گذاری جدید در اقتصاد آمریکا می شود. افزایش نرخ بهره موجب هجوم سرمایه گذاران به بازارهای غیر مالی به خصوص اوراق قرضه خواهد شد.

تحلیلگران گلدمن ساش هشدار می دهند که اگر نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله آمریکا تا پایان امسال به 4.5 درصد برسد بازار سهام این کشور با افت شدیدی روبرو خواهد شد. در واقع افت 20 تا 25 درصدی ارزش سهام دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر: 98134 اریخ: 96/12/08 منبع: طلا