امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

یکی از تبعات احتمالی جنگ تجاری این است که سایر کشورها اقدام به دامپینگ و قیمت شکنی علیه اوراق قرضه و اوراق بهادار امریکا می‌کنند و این مسأله منجر به افزایش تقاضای طلا خواهد شد (مؤسسه مالی گلئمن ساچ)

به گزارش کیتکو نیوز، بانک گلدمن ساش آمریکا اعلام کرده است که یکی از نتایج احتمالی جنگ تجاری این است که سایر کشورها نیز اقدام به دامپینگ و قیمت شکنی علیه اوراق قرضه و اوراق بهادار آمریکا می کنند و این مساله منجر به افزایش تقاضای طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران گلدمن ساش در تحقیقی به بررسی تبعات و تاثیرات تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه واردات علیه فولاد و آلمینیوم بر صنایع مختلف و تولید کنندگان و مصرف کنندگان پرداخته اند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، یکی از تبعات مهم جنگ تجاری می تواند خروج سرمایه باشد، به خصوص خروج سرمایه از شرکای تجاری بزرگ آمریکا . به دلیل آنکه شرکای بزرگ تجاری آمریکا در عین حال بزرگترین دارندگان بدهی ها و اوراق قرضه این کشور نیز به شمار می روند، آنها می توانند برای تلافی تعرفه های تجاری اقدام به دامپینگ اوراق قرضه کنند. در این صورت کاهش ارزش اوراق قرضه آمریکا می تواند در نهایت موجب رشد تقاضا برای طلا شود و قیمت این فلز گرانبها را افزایش دهد.

موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز پیش بینی کرده است که در صورت وقوع جنگ تجاری در جهان، طلا برنده نهایی خواهد بود.

کدخبر: 98154 تاریخ: 96/12/17 منبع: طلا