امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به ورود شرکت‌های جدید به بازار سرمایه، می‌توان عمق و کارایی بازار را افزایش دهد و غالباً معیارهای سنجش عمق بازار سرمایه، از طرفی مبتنی بر تعداد سرمایه‌گذاران فعال و از طرف دیگر تعداد شرکت‌های عرضه‌شده در بازار سرمایه است (مدیرعامل کارگزاری بانک سامان)

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، چشم انداز بازار سرمایه را برای سال آتی روشن پیش بینی کرد و گفت: اگر روند اقتصادی و سیاسی همین باشد که هست و فشار خارجی نداشته باشیم، سال 97 می تواند سال بسیار خوبی باشد.

حمیدرضا مهرآور در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، اظهار داشت: وضعیت بازار خوب است و همان گونه که پیش بینی می شد، ما هرچه بیشتر به انتهای سال نزدیک می شویم، شرکت ها صورت های مالی بهتری ارائه می دهند .

این کارشناس بازار سرمایه افزود: امسال سقف شاخص شکسته شد و روند مثبت تری داشتیم و تصور می رود سال آینده نیز روند ، خیلی بهتر از امسال خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان، با اشاره به اینکه امسال سال خوبی برای بازار سرمایه بود، تصریح کرد: با فرض ادامه روند فعلی و با توجه به برآیند مثبت خبرهای پیرامونی بازار سرمایه و ادامه روند صعودی، به نظر می رسد، تحولات مثبت سال جاری مقدمه ای بر رشد بازار در سال‌های بعد باشد.

مهرآور تصریح کرد: اگر سهامداران از هم اکنون به آینده بازار امیدوار و از نقدشوندگی سهام خود مطمئن باشند نقدینگی از دیگر بازارها از جمله  بانک ها، به سوی بازار سهام حرکت خواهد کرد .

این کارشناس بازار سرمایه با مثبت توصیف کردن ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه گفت: این تحول به خودی خود یک مزیت محسوب می شود؛ ضمن اینکه ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه می تواند  محرک و مشوقی برای ورود سرمایه گذاران جدید هم باشد. چرا که غالبا شرکت هایی که عرضه می شوند سود خوبی عاید سرمایه گذاران می کنند و هر بار افراد بیشتری تشویق به دریافت کد بورسی  می شوند .

وی با بیان اینکه ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه می تواند عمق و کارایی بازار را افزایش دهد گفت: غالبا معیارهای سنجش عمق بازار سرمایه، از طرفی مبتنی بر تعداد سرمایه گذاران فعال و از طرف دیگر تعداد شرکت های عرضه شده در بازار سرمایه است.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در پایان گفت و گو با سنا تاکید کرد: هر چه شرایط ورود شرکت ها به بازار سرمایه تسهیل شود، به همان نسبت عمق بازار هم  افزایش خواهد یافت.

کد خبر: 98158 تاریخ: 96/12/14 منبع: سنا