امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در میان ۲۱۲ کشور دنیا در سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا بالاترین درآمد دولتی را در دنیا داشت؛ همچنین ایران چهل و یکمین کشور این فهرست با درآمد ۶۵,۸۷۰ میلیون دلار اعلام شده است (رتبه آنلاین)

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رتبه آنلاین، در میان ۲۱۲ کشور دنیا  در سال ۲۰۱۶ میلادی امریکا بالاترین درآمد دولتی را دردنیا داشت. در این سال درآمد دولت امریکا برابر با ۵۷۳۱میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلار  معادل ۵ تریلیون و ۷۳۱ میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلاربود و قدرت دولت این کشور در اجرای سیاستهای اقتصادی و پروژه های زیر ساختی مختلف در این کشور بسیار بالا بوده است.

چین دومین کشوراین فهرست از نظر بزرگی درآمد دولت بود و مبلغ درآمد دولت این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۳۱۷۷ میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار رسید. چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است ولی درآمد دولت این کشور در سال مورد مطالعه تقریبا نصف درآمد امریکا بوده است.البته مقایسه درآمد دو دولت با توجه به وسعت دو کشور و جمعیت آنها نیز می تواند تایید دیگری بربالا بودن میزان درآمد دولت کشور امریکا باشد.

سومین کشور در رده بندی کشورهای دارای بالاترین درآمد دولتی،ژاپن است  و کشورهای آلمان  و فرانسه در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

در رده بندی دولتهای پردرآمد در سال ۲۰۱۶ میلادی، کشور سوییس جایگاه ۱۸،ترکیه جایگاه ۲۰، روسیه جایگاه ۲۲،عربستان جایگاه ۲۳و امارات جایگاه ۳۰ را داشته است. ایران چهل و یکمین کشور این فهرست است و درآمد دولت در سال ۲۰۱۶ میلادی برابر با ۶۵۸۷۰ میلیون دلار اعلام شده است. کشورهایی که از نظر درآمد دولتی شرایطی شبیهایران دارندعبارتند از کشورهای لهستان و نیوزیلند و پرو و مصر. درآمد دولت عراق در سال ۲۰۱۶ برابر با ۵۲۴۳۰ میلیون دلار و درآمد دولت پاکستان برابر با ۴۱۷۷۰ میلیون دلار بود.

کد خبر: 98173 تاریخ: 96/12/15 منبع: اقتصاد آنلاین