امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر روی واردات فولاد از اروپا و چین، سبب خواهد شد تولیدکنندگان فولاد امریکا با جهش خیره‌کننده‌ای، تولیدات را افزایش داده و بازار مصرف داخلی را به‌طور کامل در اختیار بگیرند (مدیرعامل فولاد جنوب)

مدیرعامل شرکت فولادی با بیان اثر مثبت و منفی تصمیم ترامپ بر تعرفه ۲۵ درصدی واردات فولاد گفت:باید از لحاظ دیپلماسی اقتصادی رابطه با اتحادیه اروپا را گسترش دهیم تا تحت تاثیر آمریکا قرار نگرفته و در آینده نقل و انتقالات بانکی بین اروپا و ایران انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایلنا، احمد دنیا نور مدیرعامل فولاد جنوب درخصوص تصمیم ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه 25 درصدی روی واردات  فولاد از اروپا و چین گفت: اعمال تعرفه بر روی فولاد اروپا و خصوصا چین سبب خواهد شد تولید کنندگان فولاد آمریکا با جهش خیره کننده‌ای، تولیدات را افزایش دهند و بازار مصرف داخلی را به طور کامل در اختیار بگیرند.

وی ادامه داد: اقتصاد آمریکا دوران خوبی را می‌گذراند و در دوسال اخیر رونق گرفته، فولاد به عنوان یک کالای اساسی و مادر نقش مهمی در تامین کالاها دارد و با محدود شدن واردات، صنایع آمریکا همچون اسلحه سازی مجبور هستند از تولیدات داخل اسفاده کنند.

وی در خصوص تاثیر این تصمیم بر فولاد ایران گفت: این اتفاق می‌تواند هم یک فرصت خوب و هم یک تهدید برای ما باشد. اعمال این تعرفه بر روی فولاد اروپا سبب می‌شود که نقل و انتقالات این کالای اساسی بین اروپا و امریکا به حداقل برسد و بازار برای محصولات ما جا باز کند. اما از طرف دیگر این خطر وجود دارد که اگر طی ماه‌های آینده ترامپ برجام را تمدید نکند بر روی نقل و انتقالات بانکی تاثیر بگذارد و ما دوباره به دوران قبل از برجام برگردیم.
دنیانور ادامه داد: در حال حاضر بهترین کاری که می‌توانیم به لحاظ دیپلماسی اقتصادی انجام دهیم این است که رابطه خود را با اتحادیه اروپا گسترش دهیم و روسای آنها را مجاب کنیم تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرند و در آینده نقل و انتقالات بانکی بین اروپا  و ایران انجام شود.

در همین حال، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد هشدار داده در صورت اجرایی شدن این تصمیم، خطر هجوم واردات، فولاد ایران را تهدید می کند چرا که کشورهای صادرکننده فولاد به آمریکا به دنبال بازارهای دیگری می روند و ایران هدف مناسبی برای آنهاست چون تعرفه حداقلی دارد.

کد خبر: 98177 تاریخ: 96/12/14 منبع: سنا