امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

طی چهار سال آینده، با نوسازی ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و راه‌اندازی هشت هزار واحد جدید، ۳۷۰ هزار اشتغال فراهم خواهد شد (مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران)

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، صادق نجفی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نواحی صنعتی غرب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان سرمایه گذاری خارجی 1،8 دهم میلیارد آن جذب 37 طرح صنعتی تولیدی شده است.

وی به نوسازی 20 هزار واحد صنعتی در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: طی چهار سال آینده با نوسازی 31 هزار و 500 واحد صنعتی و راه اندازی هشت هزار واحد جدید 370 هزار اشتغال فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: بزرگترین مشکلات کنونی صنعت و تولید کشور مدیریت، بازار، بهره وری و کارمزد بالای بانکها است. با کارمزد 18 درصدی تسهیلات بانکی چرخ تولید کشور نمی چرخد لذا شرایطی برای صاحبان صنایع و تولید فراهم شده که از تسهیلات شش و 10 درصدی و همچنین تسهیلات 16 درصدی صندوق توسعه استفاده کنند.

وی گفت: هم اینک 65 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور فعالند. امسال از محل ‘سامانه بهین یاب’ 19 هزار واحد صنعتی بیش از 150 هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

شش شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند. در این چارچوب 170 قرارداد صنعتی منعقد شده و 73 واحد تولیدی با اشتغال دو هزار نفر دایر است.

کد خبر: 98182 تاریخ: 96/12/14 منبع: اقتصاد آنلاین