امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

توافق کاهش تولید میان اوپک و ده تولیدکننده خارج از این سازمان شامل روسیه، عامل بیرون رفتن صنعت نفت از زیان‌بارترین چرخه رکود تاریخ خود بود (دبیرکل اوپک)

امانوئل کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست CERA Week در هیوستون آمریکا گفت: این تنها مشکل اوپک نیست، بلکه مشکل کل صنعت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، کاچیکوو درباره این‌که وزیران اوپک با کدام شرکت‌ها صحبت کرده‌اند یا چه درخواست‌های خاصی داشته‌اند اظهارنظر نکرد و گفت: مکالمات به تثبیت بازار متمرکز بوده تا حداقل همه به آنچه لازم است انجام شود متمرکز شوند.

به گفته محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، وزیران این سازمان و شماری از تولیدکنندگان شب دوشنبه در هیوستون با یکدیگر دیدار کردند.

بارکیندو درباره کسانی که دراین دیدار حضور داشتند توضیح نداد و تنها گفت: شش وزیر نفت اوپک در CERA Week خواهند بود. وی این دیدار را در راستای گفت‌وگویی که در کنفرانس سال گذشته سراویک آغاز شد توصیف کرد که به مدل‌ها و پیش بینی‌های صنعت متمرکز خواهد شد.

بارکیندو گفت: ما درباره قیمت‌ها صحبت نمی‌کنیم. ما درباره کاهش تولید صحبت نمی‌کنیم. این هدف دیالوگ ما نیست. وزیران اوپک در کنفرانس CERA Week همچنین با مدیران مالی، سرمایه گذاران انرژی و معامله‌گران نفت دیدار خواهند کرد.

دبیر کل اوپک گفت: توافق کاهش تولید میان اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج از این سازمان شامل روسیه عامل بیرون رفتن صنعت نفت از زیان‌بارترین چرخه رکود تاریخ خود بود.

بر اساس گزارش پلاتس، بارکیندو گفت: همه سود بردند و این توافق صنعت را به مسیر رشد پایدار بازگرداند. وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگانی که با این کاهش موافقت کردند هزینه بسیار بالایی پرداخت کردند و صنعت باید به شجاعت آنها درود بفرستد. اما بارکیندو درباره این‌که توافق کاهش تولید پس از سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت یا خیر اظهارنظری نکرد.

کد خبر: 98187 تاریخ: 96/12/15 منبع: اقتصاد آنلاین