امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با کاهش جذابیت دلار در بازارهای بین‌المللی، تقاضا و قیمت جهانی طلا افزایش خواهد یافت؛ به نظر می‌رسد نگرانی‌ها نسبت به بحران بدهی امریکا می‌تواند روند نزولی ارزش دلار در شش ماه دوم سال جاری میلادی را تسریع کند (مکسول گلد، تحلیلگر ارشد مؤسسه ئی‌تی‌اف)

به گزارش کیتکو نیوز، موسسه ئی تی اف سکوریتی در تحلیلی درباره بازار جهانی طلا اعلام کرده است که بازار طلا در کوتاه مدت با چالش هایی برای جذب سرمایه گذاران روبرو خواهد شد چرا که بازارها بیشترین تمرکز خود را بر روی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 21 مارس قرار داده اند.

بر اساس این گزارش موسسه ئی تی اف افزود: طلا هنوز این پتانسیل را دارد تا در شش ماه دوم امسال سرمایه گذاران را جذب کند و علت اصلی این مساله افت ارزش دلار خواهد بود.

مکسول گلد تحلیلگر ارشد موسسه ئی تی اف تاکید کرد: با کاهش جذابیت دلار در بازارهای بین المللی ، تقاضا و قیمت جهانی طلا افزایش خواهد یافت. به نظر  می رسد نگرانی ها نسبت به بحران بدهی آمریکا می تواند روند نزولی ارزش دلار در شش ماه دوم امسال را تسریع کند.

دولت آمریکا در بودجه ای که هفته گذشته تصویب کرد، کسری بودجه خود را طی دو سال آینده 300 میلیارد دلار افزایش داده است. این در شرایطی است که کسری بودجه آمریکا تا 10 سال آینده با اجرای قانون جدید دولت ترامپ به بیش از 1200 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بین 1250 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود و در شش ماه دوم امسال روند صعودی قیمت طلا آغاز می شود.

کد خبر: 98218 تاریخ: 96/12/24 منبع: طلا