امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پس از تهدیدات جدید رییس‌جمهور امریکا برای وضع تعرفه‌ بر واردات چین و بالا گرفتن وحشت از جنگ تجاری‌ که می‌تواند به رشد اقتصاد جهان لطمه بزند، قیمت نفت تا دو درصد سقوط کرد (رویترز)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، ترامپ روز جمعه اعلام کرد که به نمایندگان تجاری آمریکا دستور داده است برای ۱۰۰ میلیارددلار دیگر از واردات کالاهای چینی، تعرفه‌های جدیدی وضع کنند و تنش‌ها با پکن به اوج خود رسید.

چین در روز جمعه هشدار داد، درصورتی که آمریکا تهدیدات ترامپ را عملی کند، چین هم در پاسخی قاطع به اقدامات تجاری جدیدی به آمریکا ضربه خواهد زد.

احتمال وقوع یک جنگ تعرفه‌ای تمام عیار، تصویری از رشد اقتصادی کندتر جهان را ترسیم می‌کند، که می‌تواند تقاضای بالای نفت را محدودتر کند؛تقاضایی که در چند ماه اخیر باعث احیای قدرتمند قیمت‌ها شده است.

قیمت نفت خام برنت با سقوطی ۱.۲۲ دلاری در روز جمعه، این هفته خود را در قیمت ۶۷.۱۱ دلار به پایان رساند.

نفت خام غرب تگزاس ، دابلیوتی‌آی، ۱.۴۸ دلار یا ۲.۳ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲.۰۶ دلار برای هر بشکه رسید.

به این ترتیب در پایان این هفته شاخص برنت ۲.۸ درصد و دابلیوتی‌آی ۴.۴ درصد سقوط کردند. این بزرگترین سقوط هفتگی نفت از اوایل فوریه تا کنون است.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز که وابسته به جنرال‌الکتریک است، در هفته منتهی به ۶ آوریل، حفاران نفتی آمریکا ۱۱ حلقه چاه به تعداد چاه‌های فعال افزودند و مجموع آنها را به ۸۰۸ حلقه چاه رساندند. این نشان‌دهنده افزایش تولید آمریکا در هفته‌های آینده خواهد بود.

کد خبر: 98271 تاریخ: 97/01/18 منبع: مهر