امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در صورت وقوع جنگ تجاری، سرمایه‌گذاران بین‌المللی به سوی مکان‌های امن سرمایه‌گذاری به‌خصوص روی خواهند آورد و این مسأله موجب خواهد شد تا قیمت این فلز گرانبها تا ۱,۴۰۰ دلار در هر اونس افزایش پیدا کند (ریک رول، تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری اسپروت امریکا)

به گزارش کیتکو نیوز، ریک رول تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسپروت آمریکا در سخنانی تاکید کرد: اگر جنگ تجاری تمام عیار آغاز شود،قیمت طلا به بیش از 1400 دلار خواهد رسید که بالاترین رکورد در 5 سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش وی افزود: در صورت وقوع جنگ تجاری ، سرمایه گذاران بین المللی به سوی مکان های امن سرمایه گذاری به خصوص روی خواهند آورد و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت این فلز گرانبها تا 1400 دلار در هر اونس افزایش پیدا کند.

چین و آمریکا طی هفته های اخیر تعرفه های تجاری سنگینی را علیه واردات کالاهای مختلف اعمال کرده اند.

ریک رول گفت: در 40 سالی که در بازار طلا فعالیت کرده ام، مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا ، اعتماد بین المللی نسبت به دلار آمریکا و بهره اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا بوده است.

وی افزود: این واقعیت که آمریکا ظاهرا قصد ورود به جنگ تجاری بدون برنده با چین را دارد، یک عامل منفی برای دلار آمریکا خواهد بود. چنین جنگی هیچ برنده ای نخواهد داشت. رشد چشمگیر بدهی های آمریکا نیز یک عامل نگران کننده بزرگ به شمار می رود که می تواند بر جایگاه و ارزش دلار تاثیر منفی داشته باشد.

کد خبر: 98275 تاریخ: 97/01/18 منبع: طلا