امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم سال جاری میلادی تحت تأثیر افزایش تقاضای فیزیکی در بازار آسیا و افت ارزش دلار امریکا، با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، موسسه سیتی ریسرچ در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرد: فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تنها یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد که این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا طی 6 تا 12 ماه آینده به همراه رشد تقاضای آسیا می تواند موجب تقویت قیمت جهانی طلا در شش ماه دوم امسال شود.

این موسسه در ادامه افزود: افزایش نرخ تورم در اقتصاد آمریکا نیز می تواند عامل مهم و موثری بر نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده باشد. بی شک افزایش نرخ تورم در آمریکا می تواند موجب رشد تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

رشد احتمالی قیمت انرژی و نفت طی ماه های آینده بر افزایش قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود.

موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز اعلام کرد: بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نرخ بهره را در نشست ژوئن افزایش دهد  این عامل موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد ولی هرگونه رشد قیمت طلا در این شرایط محدود خواهد بود.

انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال در آمریکا و همچنین برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس  در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن می تواند موجب افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه ژوئن شود. این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا پایان ژوئن بار دیگر به سطح 1275 دلاری بازگردد.

برپایه گزارش سایت طلا، تحلیلگران موسسه مالی اچ اس بی سی نیز اعلام کردند که هر چه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا با تاخیر بیشتری روبرو شود، این مساله در نهایت برای طلا بهتر خواهد بود.

تحلیلگران اچ اس بی سی اعلام کردند: با توجه به تاکید مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا بر ضرورت رشد اشتغال و افزایش سطح دستمزد به عنوان پیش شرط لازم برای افزایش نرخ بهره واقعی، به نظر می رسد که فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

هر چه تاخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره بیشتر شود، این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

کدخبر:5252698- منبع:سایت طلا- تاریخ:18-3-95