امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در پی رويکرد واگذاري به بخش خصوصي، بزرگترين مزايده در روز ۱۲ مهرماه سال ۹۵ برگزار گردید، سهم بخش خصوصي واقعي از جذب واگذاري‌ها در دولت یازدهم از ۱۸ درصد به ۳۸ درصد افزايش يافت و سهم شبه‌دولتي‌ها هم از ۳۹ به ۲۷ درصد رسيده است (ایرانا)

به گزارش ایرانا ،آقاي سبحاني گفت : تا دولت يازدهم سهم بخش خصوصي واقعي از جذب واگذاري ها ١٨ درصد بود که در اين دولت به  ٣٨ درصد افزايش يافته است و سهم شبه دولتي ها هم از ٣٩ به  ٢٧ درصد رسيده است .
سبحاني گفت :  براي اينکه بتوانيم اهداف قانون اجرايي سياست هاي کلي اصل ۴۴ را محقق کنيم بايد شرايط و بستر مناسبي براي واگذاري ها به بخش خصوصي فراهم شود .
وي افزود : واگذاري جايگاه هاي سوخت در روز ١۵ شهريور هم در سال جاري بزرگترين واگذاري از طريق مزايده بوده است که با موفقيت انجام شد.
مشاور سازمان خصوصي سازي گفت : فردا هم شرکت هاي دولتي روي ميز مزايده قرار مي گيرد و فرايندهاي قانوني و فراخوان متقاضيان به خوبي انجام شده است  و انتظار داريم موفقيت روز ١۵ شهريور در ١٢ مهر هم تکرار شود .
سبحاني اعلام کرد: فردا حدود ١۵۰۰ ميليارد تومان ( به قيمت پايه ) واگذاري از طريق  مزايده داريم که بخشي از ان شامل چهار کشتارگاه با نام‌هاي کشتارگاه اقليد فارس، ياسوج، ايلام و جونقان در شهرکرد استان چهارمحال و بختياري است که ١۰۰ درصد سهام انها به دولت تعلق دارد.
سبحاني افزود : همچنين ٩٢ درصد از نساجي قائمشهر با قيمت پايه حدود ٢٩  ميليارد تومان عرضه مي شود و مجتمع صنعتي اسفراين نيز که تقريبا جزو شرکت‌هاي بزرگ ما براي واگذاري است با ارزش يک هزار و ١۰۰ ميليارد تومان و لوله‌گستر اسفراين با قيمت پايه ٢٧۵ ميليارد تومان روي ميز مزايده مي رود.
مزايده پالايشگاه پارسيان سپهر هم با قيمت پايه حدود ١٣ ميليارد تومان آماده است.
وي افزود: اميداريم خريداران با دانش فني و توان مديريتي خود بتوانند به توسعه اين بنگاه ها و رشد اقتصادي کشور کمک کنند.
سبحاني گفت : امروز آخرين مهلت براي دريافت پيشنهاد خريداران اين مزايده است و فردا  به بهترين پيشنهادها واگذار خواهد شد.

 کد خبر: 366433 تاریخ: 11-07-95 منبع: ایرانا