امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

میزان ذخایر رسمی طلای چین طی ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۴/۵۸ میلیون اونس رسیده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشته است، این نخستین بار است که چین از فصل تابستان گذشته تاکنون میزان ذخایر طلای خود را افزایش نداده است (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که بانک مرکزی چین اعلام کرده است که طی ماه گذشته میزان ذخایر طلای خود را افزایش نداده است ولی تحلیلگران اقتصادی کامرزبانک و اچ اس بی سی پیش بینی کردند که بانک مرکزی چین طی ماه های آینده نیز به خرید طلا ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر رسمی طلای چین طی ماه می به 58.14 میلیون اونس رسیده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشته است. این نخستین بار است که چین از تابستان گذشته تاکنون میزان ذخایر طلای خود را افزایش نداده است.

بانک مرکزی چین از سال 2009 تا تابستان 2015 میلادی آمارهای مربوط به ذخایر طلای خود را اعلام نکرده است. تحلیلگران کامرز بانک اعلام کردند که افزایش چشمگیر قیمت طلا شاید علت اصلی عدم افزایش ذخایر طلای چین طی ماه گذشته بوده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تا پایان آوریل بیش از 22 درصد رشد داشته است.

ما مطمئن هستیم که چین ذخایر طلای خود را طی ماه های آینده افزایش خواهد داد و عدم افزایش ذخایر طلا در ماه می، موقتی و زودگذر خواهد بود.

طلا هنوز درصد ناچیزی از ذخایر ارزی چین را تشکیل می دهد. چین فعلا تصمیمی برای تغییر راهبرد خود در کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی ندارد و به خرید طلا ادامه خواهد داد.

تحلیلگران بانک اچ اس بی سی نیز اعلام کردند که قیمت جهانی طلا تا برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای 14 و 15 ژوئن با نوسانات شدیدی روبرو نخواهد شد. قیمت طلا که طی هفته گذشته روندی نزولی را در پیش گرفته بود، پس از انتشار آمارهای ناامید کننده بازار اشتغال آمریکا بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2010 میلادی به شمار می رود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

کدخبر:599631- منبع:سایت طلا- تاریخ:20-3-95