امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر تعرفه‌های جدید امریکا علیه چین اعمال شود، رشد اقتصادی چین طی سال آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد؛ بر این اساس پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی چین در سال‌جاری میلادی ۰/۲ درصد و سال آینده نیز ۰/۳ درصد کاهش یابد (بلومبرگ)

به گزارش سایت طلا ، تازه ترین نظرسنجی و تحقیق بلومبرگ از اقتصادانان برجسته حاکی است که اگر تعرفه های جدید آمریکا علیه چین اعمال شود، رشد اقتصادی چین طی سال آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش مذاکرات تجاری آمریکا و چین در حالی قرار است مجددا از سر گرفته شود که جنگ تجاری بین دو کشور همچنان ادامه دارد.

این تحقیق و نظرسنجی نشان می دهد که رشد اقتصادی چین امسال 0.2 درصد و سال آینده نیز 0.3 درصد کاهش خواهد یافت اگر دولت ترامپ تعرفه های تجاری جدیدی را علیه چین اعمال کند.

دولت آمریکا تهدید کرده است که تعرفه هایی به ارزش 200 میلیارد دلار علیه واردات کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

یک نظرسنجی دیگر نیز نشان می دهد که رشد اقتصاد 12 تریلیون دلاری چین در سال آینده به 6.3 درصد خواهد رسید. این رقم امسال نیز احتمالا به 6.6 درصد می رسد.

در شرایطی که چین قصد دارد تا سال 2020 میلادی ، تولید ناخالص داخلی خود را دو برابر افزایش دهد، کاهش رشد اقتصادی می تواند دستیابی به این هدف را به تاخیر بیندازد.

به نظر می رسد کاهش احتمالی صادرات چین تحت تاثیر تعرفه های جدید آمریکا می تواند بیشترین تاثیر منفی را بر رشد و رونق اقتصادی این کشور داشته باشد.

کد خبر: 99098 تاریخ: 97/06/04 منبع: طلا