امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

کسری تجاری امریکا در ماه جولای سال جاری میلادی با ۹/۵ درصد افزایش به بیش از ۵۰/۱ میلیارد دلار رسیده است که این بالاترین رکورد از ماه فوریه به‌شمار می‌رود؛ صادرات امریکا در این مدت یک درصد کاهش داشته و واردات با رشد ۰/۹ درصدی روبه‌رو شده است (وزارت بازرگانی امریکا)

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که کسری تجاری این کشور طی ماه جولای به بالاترین سطح خود در 3 سال اخیر رسیده و کسری تجاری واشنگتن با پکن به یک رکورد جدید دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، این در شرایطی است که دولت آمریکا قصد دارد تعرفه های تجاری جدیدی را علیه چین اعمال کند.

بر اساس این گزارش، کسری تجاری آمریکا در ماه جولای با 9.5 درصد افزایش به بیش از 50.1 میلیارد دلار رسیده است که این بالاترین رکورد از ماه فوریه به شمار می رود. صادرات آمریکا در این مدت یک درصد کاهش داشته و واردات با رشد 0.9 درصدی روبرو شده است.

افزایش کسری تجاری می تواند فشار سنگینی را بر رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال وارد کند. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین می تواند طی ماه های آینده تبعات منفی زیادی برای اقتصاد ایالات متحده به همراه داشته باشد.

کسری تجاری آمریکا با چین نیز در این مدت به بیش از 36.8 میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه قبل از آن به 33.5 میلیارد دلار رسیده بود. کسری تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا نیز به 17.6 میلیارد دلار رسیده است.

صادرات آمریکا در ماه جولای به کمتر از 211.1 میلیارد دلار رسیده و واردات به بیش از 261.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.

کد خبر: 99179 تاریخ: 97/06/18 منبع: سنا