امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت طلا از ماه آوریل تاکنون با یک روند نزولی روبه‌رو شده و در شش ماه گذشته نه درصد ارزش خود را از دست داده است؛ عامل اصلی افت قیمت جهانی طلا، افزایش ارزش دلار امریکا و وضعیت نگران‌کننده اقتصادی در کشورهای نوظهور به‌خصوص ترکیه و آفریقای جنوبی بوده است (کیتکو نیوز)

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از کیتکو نیوز، قیمت طلا از آوریل تاکنون با یک روند نزولی روبرو شده و در 6 ماه گذشته 9 درصد ارزش خود را از دست داده است. عامل اصلی افت قیمت جهانی طلا ، افزایش ارزش دلار آمریکا و وضعیت نگران کننده اقتصادی در کشورهای نوظهور به خصوص ترکیه و آفریقای جنوبی بوده است.
بر اساس این گزارش موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس پیش بینی کرده است که نگرانی های جدید مالی می تواند قیمت جهانی طلا را در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس نگه دارد.
نگرانی های مالی در عرصه بین المللی در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. در صورت تشدید نگرانی های مالی در جهان قیمت طلا با افزایش چشمگیر و فزاینده ای روبرو خواهد شد.
به نوشته طلا،به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت جهانی طلا باشد.
نشست آتی فدرال رزرو قرار است 25 سپتامبر برگزار شود و گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال ررزو در این نشست نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

کد خبر: 99128 تاریخ: 97/06/26 منبع: بنکر