امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به حتمی بودن افزایش نرخ بهره ماه سپتامبر سال جاری میلادی که تحت شرایط فعلی طلا همچنان در تقلا برای جلب مشتری خواهد بود، تعداد کمی از سرمایه‌گذاران علاقه دارند که در بازار بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند (طلانیوز)

در انتهای مبادلات امروز تحت تاثیر عقب نشینی دلار امریکا شاهد افزایش قیمت طلا و نقره بودیم.طلا در بازار آسیا به بالای 1202 دلار و در بازار آتی امریکا به بالای 1207 دلار در هر اونس صعود کرد،با اینحال گروهی از تحلیلگران اعتقاد دارند آن دسته از سرمایه گذاران که به دنبال رالی های چشمگیر طلا هستند ،این هفته شاهد آن نخواهند بود و این تحلیلگران بر این باورند که شاید تماشای خشک شدن رنگ روی دیوار کار جذابتری باشد.

طلا 4 هفته ای است که در سطح 1200 دلار دست و پا می زند و از آنجا که نشست فدرال رزرو ( 25-26 سپتامبر ) یک هقته او نیمه دیگر برگذار خواهد شد تحلیلگران رشد قیمت چشمگیری را در بازار پیش بینی نمی کنند.

البته در این بین تحلیلگرانی نیز هستند که اعتقاد دارند در کوتاه مدت شاید نگرانی های مالی به طلا کمک کرده و حداقل طلا را بالای سطح 1200 دلاری حفظ کنند.

به گزارش کیتکو نیوز، قیمت طلا از آوریل تاکنون با یک روند نزولی روبرو شده که عامل اصلی افت قیمت ، افزایش ارزش دلار آمریکا و وضعیت نگران کننده اقتصادی در کشورهای نوظهور به خصوص ترکیه و آفریقای جنوبی بوده است.

بر اساس این گزارش موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس پیش بینی کرده است که نگرانی های جدید مالی می تواند قیمت جهانی طلا را در کوتاه مدت بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس نگه دارد. تحلیلگران اقتصادی، روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت جهانی طلا باشد.

 اوله هانسن ،تحلیلگر ارشد در ساکسو بانگ در مورئ روند قیمت طلا گقت: در حال حاضر آنچه بازارها به سرمایه گذراران مخابره می کنند ،صبر و تحمل است .فکر می کنم نیاز داریم تا برای مشخص شدن سمت قیمت طلا تا بعد از نشست فدرال رزرو صبر کنیم.

والبته که اگر سرمایه گدران به دنبال کمی سرگرمی در بازار باشند می توانند وارد بازار نقره ای شوند که نمایش ضهیف تری نسبت به طلا داشته و حتی پایین ترین سطح قیمت 1.5 ساله را نیز ثبت کرده است.

تحلیلگران اشاره می کنند که نه تنها نقره از کمبود تقاضا وجذابیت رنج می برد ،بلکه در این بین کم شدن تقاضا برای مس که رابطه مستقیمی با درخواست نقره دارد هم بر فلز خاکستری قشار وارد می کند.

هانسن: اگر جریان سرمایه گداران به بازار برگردد ،انوقت نقره جذابیت بیشتری خواهد داشت ،اما تا ان موقع من ترجیح می دهم که از بازار فلزات دور باشم.

به باور تحلیلگران نشست فدرال رزرو احتمال هر گونه رالی قیمت طلا را در کوتاه مدت را  منتفی کرده است. بازار ها بر اساس ابزار پیش بینی بازار فدرال رزرو امکان افزایش نرخ بهره را قطعی می دانند.دیوید مدن، تحلیلگر بازار در سی ام سی مارکت می گوید که حتی آمارهای ضعیف تورمی امریکا هم همچنان نشان دهنده سلامت اقتصاد امریکا است.

مدن با اشاره به حتمی بودن افزایش نرخ بهره سپتامبر اعتقاد دارد که تحت شرایط فعلی طلا همچنان در تقلا برای جلب مشتری خواهد بود. تعداد کمی از سرمایه گدران علاقه دارند که در بازار بلند مدت سرمایه گداری کنند و به نظر من اگر قرار به انتخاب روند قیمتی باشد ، ان روند نزولی خواهد بود.

در این بین کریستوفر واچیو ، تحلیلگر ارشد بازار ارز در دیلی اف ایکس اعتقاد دارد که احتمال افزایش سود اوراق خزانه داری باعث افت بیشتر طلا خواهد شد.

همپنین مدن اعتقاد دارد علاوه بر دلار و کمبود تقاضا برای مکان امن  سرمایه در بازار طلا ،تنش های ژئو پلتیکی هم در آینده نزدیک شروع به افزایش خواهند کرد و در آن زمان احتمالا سرمایه گذاران دوباره دلار را به طلا ترجیح خواهند داد.

با اینکه نظرات مثبت و منفی زیادی در باره قیمت طلا وجود دارد ،اما برخی مدیران مالی شروع به دیدن طلا به عنوان کالایی با ارزش کرده اند ، حداقل کالایی تاکتیکال.

لیسا شالت ، مدیر بخش مدیریت ثروت در مورگان استنلی در گزارشی گفته بود که در حال حاضر اختصاص 3 تا 5 درصد از دارایی ها به طلا کاری منطقی و تاکتیکی است. هر چند به طور کلی این مدیر و بانک مطبوعش پتانسیل بلند مدتی را در بازار طلا نمی بینند.

در این بین سطوحی وجود دارد که سرمایه گدران باید به دقت به آنها توجه کنند. در حالیکه طلا در بالای سطح 1200 دلار قرارا دارد ،به باور تحلیلگران اولین سطح مقاومتی در مقابل فلز زرد 1215 دلار خواهد بود ، با اینحال ها هانسن اعتقاد دارد که طرفداران بازار کاهشی تا زمانی ک طلا به بالای 1230 دلار صعود نکند احساسا نگرانی نخواهند داشت و مهمترین عملیات طلا برای بازگشت و شروع رالی صعودی ،شکست دادن سطح 1230 دلاری است.

واچیو هم اعتقاد دارند برای اینکه روند کاهشی طلا از آپریل را تمام شده بدانیم نیاز است تا فلز زرد به بالای 1230 دلار در هر اونس صعود کند.

این هفته شاهدانتشار  آمارهای اقتصادی کمی در اقتصاد امریکا خواهیم بود . آمار ساخت و ساط خانه و فروش به علاوه برخی آمارهای ساخت و ساز از اظلاعاتی است که این هفته منتشر خواهد شد.

کد خبر: 99129 تاریخ: 97/06/26 منبع: طلانیوز