امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بانک مرکزی چین نرخ بهره کوتاه‌مدت خود را بدون تغییر باقی گذاشت و تصمیم گرفت از اقدام فدرال‌رزرو امریکا که نرخ بهره خود را افزایش داد، پیروی نکند؛ هرچند ممکن است به این ترتیب با تقویت نرخ دلار، فشار جدیدی به یوآن چین وارد شود (چاینا مورنینگ)

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از چاینا مورنینگ‌ پست، ارزش یوآن چین پس از افت ۳.۹۵ درصدی در مقابل دلار آمریکا، در سه ماه سوم سال جاری میلادی، ششمین ماه متوالی ضرردهی خود را ثبت کرد که طولانی‌ترین توالی افت ارزش آن در برابر دلار از ۱۹۹۲ تاکنون است.

 پکن با وجود جنگ تجاری با آمریکا، به ارز خود اجازه داده که برای کاهش اثرات منفی تنش‌های به وجود آمده بر اقتصاد، در مقابل دلار افت کند.

مشاور بانک مرکزی چین می‌گوید افزایش نرخ بهره آمریکا بر بازارهای مالی جهان تاثیر خود را گذاشت اما تاثیر آن بر افت ارزش یوآن محدود بود. در بازارهای داخلی چین، در سه ماه سوم امسال نرخ برابری یوآن با دلار ۳.۹۵ درصد افت کرده است.

 داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد نرخ یوآن در برابر سبد ارزهای مهم جهان، بزرگترین سقوط خود در بیش از ۳ سال گذشته را ثبت کرده است.

سنگ سونگ چنگ، مشاور بانک مرکزی چین گفت: این حقیقت که یوآن تا کنون میزان قابل‌توجهی در برابر دلار آمریکا افت کرده است به معنای این است که افزایش نرخ بهره آمریکا در انتهای هفته گذشته، فشار زیادی بر نرخ برابری یوآن وارد نخواهد کرد.

او به مجله مالی چین، یی‌کای، گفت: برای مواجهه با تمام مشکلاتی که سیستم‌های مالی و اقتصادی چین با آن روبرو هستند، این کشور باید سیاست پولی مستقل خود را حفظ کند.

روز پنج‌شنبه بانک مرکزی چین نرخ بهره کوتاه‌مدت خود را بدون تغییر باقی گذاشت و تصمیم گرفت از اقدام فدرال‌رزرو آمریکا که نرخ بهره خود را افزایش داد، پیروی نکند. هرچند ممکن است به این ترتیب با تقویت نرخ دلار، فشار جدیدی به یوآن چین وارد شود. نرخ برابری یوآن با دلار، در حال حاضر در محدوده ۶.۸ تا ۶.۹ قرار دارد.

کد خبر: 99211 تاریخ: 97/07/08 منبع: مهر