امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ایران به همه درآمدهای نفتی خود به‌طور کامل و بدون هیچ تغییری دسترسی دارد و میزان درآمدهای نفتی سال جاری ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است (مدیرعامل شرکت ملی نفت)

مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر این که ایران در حال حاضر به همه پول نفت خود دسترسی دارد، از مذاکره با یک شرکت روسی برای امضا قرارداد IPC خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، علی کار روز گذشته در جمع خبرنگاران به پروژه‌های شش میلیارد دلاری صنعت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: در حال صدور اوراق مشارکت هستیم و تاکنون دو مناقصه برای میادین اهواز برگزار شده است. این فعالیت جزو اهداف جدی وزارت نفت بوده و به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که تولید نفت در ایران به طور جدی دنبال می‌شود، تاکید کرد: ایران برنامه‌ای برای توقف تولید ندارد.

به همه درآمدهای نفتی دسترسی داریم

وی همچنین درباره دسترسی ایران به درآمدهای نفتی بیان کرد: ایران به همه درآمدهای نفتی خود به طور کامل و بدون هیچ تغییری دسترسی دارد و میزان درآمدهای نفتی امسال ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

کاردر ادامه داد: اکثراً به دنبال اسکناس هستند در حالی که اسکناس در دنیا جابه‌جا نمی‌شود. هیچ جای دنیا آن قدر که مردم ایران دنبال اسکناس هستند، نیستند و معاملات بانکی انجام می‌شود. در حال حاضر پول هر نفتی که به فروش می‌رسانیم قابل استفاده است. ضمن اینکه راه‌حل‌های مختلفی هم در حال برنامه‌ریزی و طراحی برای اتفاقات احتمالی آینده در نظر گرفته شده است

وی در ادامه درباره معامله با چین با یوآن و حضور در بورس چین گفت: هنوز چین جدی نیست. ما هم منتظریم بازار فعال شود تا شرکت کنیم. فقط بررسی‌های اولیه صورت گرفته است و باید از طریق جوینت‌ونچر باشد.

ریسک بیمه ها را می پذیریم

معاون وزیر نفت درباره بیمه محموله‌های نفتی ایران نیز گفت: بیمه‌ها توسط ایران است و ما ریسک آن را کاملا می‌پذیریم.

هندی ها یورو می دهند

وی در مورد دریافت پول نفت ایران از هند به روپیه اظهار داشت: این موضوع هنوز قطعی نشده است و هندی‌ها در حال حاضر پول نفت را به یورو پرداخت می‌کنند.

کاردر همچنین گفت: مذاکره با هندی ها برای توسعه میدان فرزاد B ادامه دارد.

مذاکره با روس ها برای توسعه میدان نفتی

وی در مورد قرارداد IPC بعدی گفت: برای دو تا سه میدان با یک شرکت روسی در حال مذاکره هستیم که دو پروژه جدید است اما از آنجایی که قبلا با آنها متن همکاری داشتیم اگر مذاکرات فنی تمام شود قرارداد امضا می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت همچنین خاطرنشان کرد: مناقصه میدان نفتی آزادگان فعلا متوقف شده است

کد خبر: 99223 تاریخ: 97/07/09 منبع: سنا