امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تصمیم بانک مرکزی چین مبنی‌بر افزایش نقدینگی به‌منظور جبران اثرهای منفی اختلاف تجاری موجود با امریکا، یکی از راهکارهای این کشور برای خروج از بحران بود اما این راه حل هم نتوانست مانع افت متغیرهای معاملاتی در چین شود (سنا)

شروع معاملات در نخستین روز کاری هفته و نزول شاخص ها در بازارهای آسیایی با آغاز فعالیت بازار چین پس از چند روز تعطیلات پی در پی رسمی مصادف شد. در حالی که بازارها نسبت به اقتصاد این کشور، کاملا نگران هستند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، تصمیم بانک مرکزی چین مبنی بر افزایش نقدینگی به منظور جبران اثرهای منفی اختلاف تجاری موجود با آمریکا یکی از راهکارهای این کشور برای خروج از بحران بود. اما این راه حل هم نتوانست مانع افت متغیرهای معاملاتی در نخستین روز کاری هفته در چین شود.

به این ترتیب بازارهای اروپایی نیز با معاملات کمرنگ نخستین روز معاملاتی را آغاز کردند، در حالی که شاخص فوتسی لندن 0.07 درصد منفی شد. داکس آلمان نیز 0.03 درصد افت کرد اما در پاریس شاخص کک افت 0.1 درصدی داشت .

در بازارهای آسیایی نیز شاخص بلوچیپ CSI با افت 3.5 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص شانگهای در این کشور افت 2.9 درصدی را به ثبت رساند.

در سوی دیگر، با وجود افت مختصر شاخص دلار در صبح امروز، این شاخص در ادامه معاملات پا به محدوده مثبت گذاشت. تضعیف نسبی ارزش دلار کانادا و یورو در برابر دلار آمریکا یکی از عوامل اصلی دلیل صعود نسبی شاخص دلار، پس از افت این متغیر اعلام شد.

اما در میان بازارهای جهانی، امروز بازارهای ژاپن و کانادا به علت تعطیلات رسمی در این کشورها فعالیتی نخواهند داشت.

کد خبر: 99260 تاریخ: 97/07/16 منبع: سنا