امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بازار سرمایه بعد از یک دوره رکود در روزهای آخر مهرماه سال جاری شرایط بهتری رو تجربه می‌کند و اگر نقدینگی بهتری به بازار بیاید، مردم امیدوارتر می‌شوند و شرایط بهتری برای سهامداران بازار سرمایه به‌وجود می‌آید (حسینی، کارشناس بازار سرمایه)

 

بازار سرمایه که بعد از یک دوره رکود یک تکانی به خودش داده در روزهای آخر مهرماه گرم شده است و شرایط بهتری رو تجربه می کند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بازگشت امیدواری به بازار سرمایه سهامداران این بازار هم با انگیزه بییشتری به کار خود ادامه می دهند.

 

آقای حسینی یکی از سهامداران این بازار گفت: اگر نقدینگی بهتری به بازار بیاید، مردم امیدوارتر می شوند و شرایط بهتری اتفاق می افتد.

 

یکی دیگر از سهامداران این بازار می گوید: بازارهای رقیب بازار سرمایه در حال حاضر جذابیتی ندارند و در بازار سرمایه شرایط بهتر و جذابیت بیشتری وجود دارد.

 

ستاک از کارگزاران بورس در این باره گفت: افزایش حجم معاملات در بازار سرمایه نشان می دهد که رکود سابق در این بازار وجود ندارد.

 

ارائه گزارش شش ماهه شرکت ها و ایجاد شرایط مناسب برای تصمیم گیری سهامداران هم از نقاط قوت این روزهای بازار سرمایه است.

 

شیخی معاون شرکت بورس گفت: گزارشی که از صورت های مالی شرکت ها و پیش بینی شش ماهه شرکت ها تا امروز بیرون آمده اسشت نشان از پیش بینی رو به رشد سوداوری یا EPS شرکت ها و میزان پوشش شش ماهه مناسب در طی این دوره بوده است.

 

خودرویی ها با در اختیار داشتن 20 درصد گردش معاملات همچنان در مدار رونق قرار دارند.

 

قاسمی کارگزار بورس گفت: گروه های اصلی مثل سنگ آهن ، روی، مس  و فولادی ها و همچنین نفت و پتروشیمی و پالایشگاهها در هفته های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.

 

سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری برای جلوگیری از خام فروشی هم در هفته جاری یک گام مهم در بازار سرمایه بود .

 

اقای برادران رئیس صندوق بازنشستگی کشوری هم اعتقاد دارد : در جهت تکمیل زنجیره ارزش در سال گذشته برای سرمایه گذاریهای جدید اقدام و زنجیره را کامل کردیم.

 

وی ادامه داد : در خطوط پتروشیمی هم این امر ارزش افزوده بیشتری را برای مجموعه ایجاد و از خام فروشی جلوگیری کرده است.

 

این هفته شاخص یا دماسنج بازار سرمایه با ایستادن بر روی رقم 78 هزار و 91 واحد به کار خود پایان داد.

 

امیدواری ایجاد شده در بازار سرمایه اگر با جذب نقدینگی همراه باشد نویدبخش روزهای پررونقی در نیمه دوم سال خواهد بود.

 کد خبر: 477714 تاریخ: 30-07-95 منبع: خبرگزاری صدا و سیما