امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

وعده وزیر نفت عربستان سعودی برای جبران کمبود عرضه در بازار نفت در کنار افزایش سطح ذخایر نفت امریکا، از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد (سنا)

تصمیم عربستان برای افزایش میزان تولیدات موجب کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، وعده وزیر نفت عربستان سعودی برای جبران کمبود عرضه در بازار نفت در کنار افزایش سطح ذخایر نفت آمریکا، از عوامل اصلی کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد. البته وی اعلام کرده است که کاهش عرضه نفت ایران قابل جبران نیست.

بر اساس این گزارش، خالد الفالح، وزیر نفت عربستان روز گذشته اعلام کرد با وجود احتمال اخلال در عرضه نفت ایران به تبع تحریم ‌های خزانه‌ داری آمریکا، عربستان میزان عرضه خود را افزایش می دهد.

این در حالی است که، ترامپ در روزهای گذشته طی قرار ملاقاتی با بن سلمان در خصوص سرنوشت جمال خاشقچی گفت و گو کرد که در نتیجه، ترامپ اعلام کرد بن سلمان هیچ گونه دخالتی در قتل این خبرنگار نداشته است.

این روند موجب رشد 0.03 درصدی قیمت نفت شد و هر بشکه از این کالا معادل 66 دلار و 45 سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت دریای شمال با افت 0.5 درصدی به هر بشکه 76 دلار و 6 سنت رسید. قیمت طلا نیز با افت 0.3 درصدی به هر اونس یک هزار و 233 دلار معامله شد.

اما در بازار فلزات اساسی، قیمت آلومینیوم به هر تن دو هزار و یک دلار رسید .مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 213 دلار مبادله شد. هر تن سرب دو هزار و 24 دلار و هر تن نیکل 12 هزار و 407 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 365 دلار رسید و هر تن روی دو هزار و 706 دلار مبادله شد .  

کد خبر: 99346 تاریخ: 97/08/02 منبع: سنا