امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

کتاب راهنمای کاربردی مدیریت سرمایه‌گذاری نوشته لوکاس اسنوپک در انتشارات بورس به چاپ رسید و در کتابخانه این انتشارات جای گرفت؛ رویکرد این کتاب به تشکیل و مدیریت پورتفلیو به این صورت است که به جای تأکید بر بازده مورد انتظار، مدیریتی ریسک‌محور مورد نظر قرار می‌گیرد؛ زیرا پیش‌بینی بازده مورد انتظار بسیار مشکل است و برای اینکه سرمایه‌گذاران به‌طور کامل بازده خود را بهینه و ریسک را کمینه کنند، پیش‌بینی‌ها و برآوردهای دقیق و جسورانه لازم است (سنا)

کتاب راهنمای کاربردی مدیریت سرمایه گذاری ترجمه رضا تهرانی و محمدعلی میرزا کوچک شیرازی، در انتشارات بورس به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، کتاب راهنمای کاربردی مدیریت سرمایه گذاری نوشته لوکاس اسنوپک در انتشارات بورس به چاپ رسید و در کتابخانه این انتشارات جای گرفت.

رویکرد این کتاب به تشکیل و مدیریت پرتفلیو به این صورت است که به جای تاکید بر بازده مورد انتظار، مدیریتی ریسک محور مورد نظر قرار می گیرد؛ چرا که پیش بینی بازده مورد انتظار بسیار مشکل است و برای اینکه سرمایه گذاران به طور کامل بازده خود را بهینه و ریسک را کمینه کنند، پیش بینی ها و برآوردهای دقیق و جسورانه لازم است.

در فصل اول این کتاب اهداف مورد نظر سرمایه گذاران و ریسک های مرتبط با سرمایه آنها تبیین می شود. سپس معیارهای مختلف مالی برای سنجش ریسک بیان شده و در پایان مناسب ترین معیار سنجش ریسک پیشنهاد می شود.

در فصل دوم، گروه های مختلف دارایی و ریسک های مختلف مرتبط با هریک تبیین می شود. نتیجه این تحلیل گروه بندی دارایی ها بر اساس درجه ریسک است.

مفهوم بازار کارا، تحلیل بنیادی و تحلیل فنی در فصل سوم بیان می شود. قیمت گذاری دارایی های مورد بحث در فصول پیشین در فصل چهار مورد بررسی قرار گرفته و سه رویکرد تجربی و عملی در فصل پنجم ارائه می شود که شامل رویکردهای وارن بافت، بنیامین گراهام و پیترلینچ است.

فصل ششم، مالی رفتاری را بررسی می کند که توضیح خطاهای مختلف سرمایه گذاران در خصوص انتخاب و پردازش اطلاعات و همچنین نحوه استفاده از دارایی ها است.

فصل هفتم، امکان پیش بینی تحرکات و تغییرات بازار از طریق بررسی رویکردهای مختلف شامل رویکرد اقتصاد کلان را تحلیل می کند.

در فصل هشتم، مدل سرمایه گذاری با احتساب تحلیل های انجام شده در این کتاب پیشنهاد می شود.

در فصل نهم، مطالعات مربوط به تشکیل مدیریت پرتفلیو شامل رویکردهای مختلف استفاده شده در مالی، نظیر تئوری مدرن پرتفلیوی مارکوییتز، مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای (CAPM) و ارزش در معرض ریسک (VaR) ارائه و در نهایت یک روش جدید، ساده و عملی بر اساس مدل های قبلی پیشنهاد می شود.

کد خبر: 99407 تاریخ: 97/08/14 منبع: سنا