امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ارزش بازار بورس تهران در ۱۲ ماهه منتهی به پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی با بیش از ۱۲۰ درصد بازده (به واحد پول ملی) مقام نخست را در میان اعضای فدراسیون جهانی بورس‌ها به خود اختصاص داد (دبیرخانه فدراسیون جهانی بورس ها(WFE))

رشد ارزش بازار بورس تهران در یک سال گذشته رتبه نخست را در میان اعضای فدراسیون جهانی بورس ها به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا) و به نقل از دبیرخانه فدراسیون جهانی بورس ها(WFE) ، ارزش بازار بورس تهران در 12 ماهه منتهی به پایان سپتامبر سال 2018 میلادی با بیش از 120 درصد بازده ( به واحد پول ملی) مقام نخست را در میان اعضای فدراسیون به خود اختصاص داد.

میزان بازده ارزش بازار بورس تهران به دلار در این دوره حدود 74 درصد محاسبه شده است که از این نظر نیز در بالاترین جایگاه در میان سایر اعضای فدراسیون جهانی بورس ها قرار گرفته است. ارزش دلاری بورس تهران در پایان سپتامبر 2018 معادل 173 میلیارد دلار اعلام شد.

هم چنین شاخص کل بورس تهران در دوره یک ساله منتهی به پایان سپتامبر 2018 رشد قابل ملاحظه ای داشت و بیش از 127 درصد بازدهی را از آن خود کرد.

علاوه بر این، متوسط رشد ارزش بازار در مناطق مختلف فدراسیون جهانی بورس ها به شرح زیر گزارش شده است: آمریکا: 15 درصد، آسیا ـ اقیانوسیه: 3- درصد و اروپا_ آفریقا _خاورمیانه 5 درصد

کد خبر: 99449 تاریخ: 97/08/19 منبع: سنا