امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

از یکم فروردین‌ماه تا ۱۵ آبان‌ماه سال جاری، در مجموع چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون یورو ارزحاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در بازار داخلی عرضه شد تا سهم پتروشیمی‌ها در تأمین ارز بازار ثانویه به ۵۳ درصد برسد (انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی)

در ۲۳۱ روز سپری شده امسال حدود ۵ میلیارد یورو ­­ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در بازار داخلی عرضه شده است تا سهم پتروشیمی‌ها در تامین ارز بازار ثانویه به ۵۳ درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد :از یکم فروردین‌ماه تا ۱۵ آبان ماه امسال، در چهار بازه زمانی در مجموع ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری توسط شرکت‌های پتروشیمی روانه بازار داخلی شده است.

این گزارش می افزاید: شرکت‌های پتروشیمی در حدفاصل یکم تا ۲۱ فروردین ماه و پیش از مصوبه ۲۲ فروردین هیئت دولت بیش از ۳۳۳ میلیون یورو با هماهنگی بانک مرکزی به صرافی‌های مجاز عرضه کرده‌اند.

همچنین درحد فاصل ۲۲ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ماه بالغ بر ۲۴۴ میلیون یورو با نرخ دولتی و با راه‌اندازی کامل سامانه نیما از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۵ مردادماه حدود یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون یورو و از ۱۶ مردادماه تا ۱۵ آبان‌ماه بیش از ۲میلیارد و ۴۸۵ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی را مطابق با سیاست جدید دولت مبنی بر فروش در بازار ثانویه در بازار داخلی عرضه کرده‌اند.

در حالی که سهم صادرات محصولات پتروشیمی از کل صادرات غیرنفتی ۲۷درصد بوده، اما سهم پتروشیمی‌ها در تامین ارز سامانه نیما حدود ۵۳ درصد بوده است و صادرکنندگان غیرنفتی با وجود سهمی ۷۳ درصدی از کل صادرات، سهمی حدود ۴۷ درصدی در تامین ارز بازار ثانویه داشته‌اند

کد خبر: 99448 تاریخ: 97/08/23 منبع: سنا