امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

روسیه و تولیدکنندگان نفت در خاورمیانه خواهان تثبیت قیمت نفت در بازه ۵۰ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه هستند تا از رشد مفرط تولید نفت شیل امریکا پیشگیری کنند (سی‌ان‌بی‌سی)

  • مدیر یک بانک کانادایی اعلام کرد توافق احتمالی تولیدکنندگان نفت برای کاهش عرضه به گونه‎ای خواهد بود که از رشد مفرط تولید نفت شیل آمریکا پیشگیری کند.
  •  

    به گزارش شبکه سی ان بی سی، هلیما کرافت، مدیر بخش بورس کالا در بانک کانادایی آر بی سی، اعلام کرد روسیه و تولیدکنندگان نفت در منطقه خاورمیانه خواهان تثبیت قیمت نفت در بازه ٥٠ تا ٦٠ دلار برای هر بشکه هستند.

    افزایش گمانه‎زنی‎ها درباره توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت از یک سو و کاهش سطح ذخیره‎سازی نفت در آمریکا از سوی دیگر سبب شد در هفته گذشته، قیمت نفت بالای ٥٠ دلار باقی بماند.

    کرافت گفت: گمان می‎کنم عربستان، اوپک و روسیه امیدوارند که قیمت نفت ٥٠ تا ٦٠ دلار، برای احیای کامل صنعت تولید نفت شیل در آمریکا کافی نباشد.

    وی افزود: به نظر نمی‎رسد آنها به دنبال قیمت نفت ٧٠ تا ٨٠ دلار باشند، زیرا نمی‎خواهند تولید نفت آمریکا دوباره اوج بگیرد.

    این مدیر بانکی همچنین اعلام کرد اوپک و روسیه، برای رشد تدریجی قیمت نفت تلاش می‎کنند و در پی جهش ناگهانی قیمت‎ها نیستند.

    کرافت همچنین اعلام کرد عربستان و دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری‎های خلیج فارس باید بار اصلی کاهش تولید نفت را به دوش بکشند.

    وی همچنین با اشاره به استمرار بحران‎های سیاسی در لیبی، اعلام کرد این کشور در آینده نزدیک نمی‎تواند تولید نفت خود را به حداکثر ظرفیت آن برساند.

    در تازه‎ترین گزارش بانک آر بی سی پیش‎بینی شده است که میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال ٢٠١٧ میلادی به ٥٩ دلار برای هر بشکه می‎رسد.

 

کد خبر: 644445 تاریخ: 25-07-95 منبع: شانا