امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در نیمه نخست سال جاری با استقبال مردم از شیوه پس‌انداز در خرید مسکن، ارائه تسهیلات در بخش ساخت و مشارکت مدنی حدود ۱۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و در بخش خرید ۶۷ درصد رشد داشته است (مدیر عامل بانک مسکن)

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به استقبال مردم از شیوه پس انداز در خرید مسکن گفت :‌ پرداخت تسهیلات افزایش داشته است.

محمد هشم بت شکن در گفتگو با صدا و سیما گفت : در نیمه نخست سال ارائه تسهیلات در بخش ساخت و مشارکت مدنی حدود 107 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و در بخش خرید 67 درصد رشد داشته است.

وی افزود:‌ بعد از کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم به 8 درصد و 9.5 درصد با رشد سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم مواجه شدیم.

وی تصریح کرد : در سال گذشته متوسط افتتاح روزانه ما در صندوق پس انداز یکم برای سپرده گذاری حدود 169 فقره بود و به محض اینکه نرخ سود تسهیلات کاهش یافت و بانک تسهیلات را پرداخت کرد امروزه متوسط افتتاح روزانه صندوق پس انداز به 950 فقره رسیده است.

بت شکن تاکید کرد : تاکنون 88 هزار نفر در صندوق پس انداز یکم سپرده گذاری کرده اند و هزار و 800 میلیارد تومان از محل این صندوق پس انداز، تجهیز منابع در بانک مسکن انجام شد و دو دوره 6 ماه طی شد و تسهیلات پرداخت کردیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام کنندگان سال گذشته نسبت به امسال کمتر بود ، ادامه داد: صندوق پس انداز یکم از خرداد 94 شروع شد و کسانیکه در خرداد 94 سپرده گذاری کردند بعد از دو دوره 6 ماهه می توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود : تعداد ثبت نام کنندگان افزایش پیدا کرده و تسهیلات از محل اوراق حق تقدم تسهیلات در فرابورس هم افزایش یافته که نوید خوبی برای مسکن است.

بت شکن تاکید کرد:‌ سقفی که بانک مرکزی برای یک سال یعنی از خرداد 94 تا خرداد 95 گذاشته ، 84 هزار فقره تسهیلات است و بنابر این ما تا خرداد 96 می توانیم 160 یا 170 هزار تسهیلات فقره پرداخت کنیم.

مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد : اکنون محدودیتی برای پرداخت تسهیلات نداریم و استقبال خوبی شده و است باید بیشتر مردم را تشویق به سپرده گذاری کنیم.

وی افزود : ارزان ترین تسهیلات بخش مسکن متعلق به بانک مسکن است که از محل صندوق پس انداز یکم پرداخت می کنیم.

 

کد خبر: 9940055 تاریخ: 25-07-95 منبع: تابنیک اقتصادی