امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در پی ریزش قیمت نفت طی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی، صنعت نفت و گاز بریتانیا تا پایان سال جاری ۱۲۰ هزار نفر را از مشاغل خود اخراج خواهد کرد (بلومبرگ)

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش نفت و گاز بریتانیا، در سال جاری، 330 هزار شغل توسط تولید نفت و گاز حمایت خواهد شد که نسبت به سال 2014 افتی 120 هزار واحدی را نشان می‌دهد.

برآوردها نشان می‌دهد که شرکت‌های نفتی تا چه حد در پی فروپاشی قیمت‌های نفت و اثر رکود روی اقتصاد تاثیر پذیرفته‌اند. شاخص جهانی نفت برنت با سقوط از بشکه‌ای 115 دلار در دو سال قبل در حال حاضر بشکه‌ای 50 دلار معامله می‌شود.

دیردر میکی، مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز بریتانیا اعلام کرد: «صنعت از زمان فروپاشی قیمت نفت در پایان سال 2014، بیشتر از درآمد خود هزینه کرده است. برای بقا،‌ صنعت هیچ انتخابی جز بهبود عملکرد خود ندارد.»
شرکت بریتیش‌پترولیوم در ماه ژانویه اعلام کرد تا دو سال آینده تعداد 600 مورد از مشاغل خود را در دریای شمال کمتر خواهد کرد؛ در حالی که شرکت رویال‌داچ‌شل نیز 25 می اعلام کرد در نظر دارد تا در سال جاری تعداد مشاغل خود را در پروژه‌های اکتشاف و تولید بریتانیا 475 مورد کاهش دهد.

افت میزان مشاغل در حالی رقم می‌خورد که بخش نفت و گاز مجبور به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، جاری ساختن دارایی‌ها، تعویق یا لغو پروژه‌های توسعه پرهزینه و حتی در برخی اوقات کاهش سود سهام خود شده‌ است. در همین هفته، شل اعلام کرد که در نظر دارد هزینه‌های خود را در سال جاری به 29 میلیارد دلار کاهش دهد.‌

میکی هشدار داد: «کل مشاغلی که صنعت نفت و گاز می‌تواند فراهم کند بستگی به سطح جذب سرمایه‌گذاری‌ها دارد. اگر سرمایه‌گذاری ها سقوط کند، میزان مشاغل هم کاهش پیدا خواهد کرد.»
کدخبر:741852- منبع: اقتصاد نیوز- تاریخ:22-3-95