امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

کسری ماه گذشته ایالات متحده امریکا در مجموع ۵/۵۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به کسری ۱/۸۴ میلیارد دلاری ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی افتی ۶/۳۱ میلیارد دلاری را نشان می‌دهد (واشنگتن‌پست)

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از واشنگتن‌پست، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: کسری ماه گذشته ایالات متحده در مجموع 52.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به کسری 84.1 میلیارد دلاری می 2015 افتی 31.6 میلیارد دلاری را نشان می‌دهد. این در حالی است که اولین روز ماه می امسال یکشنبه بوده است.

برای هشت ماه نخست، کسری بودجه در مجموع 407.1 میلیارد دلار گزارش شده که رشدی 11 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. دفتر بودجه کنگره پیش بینی کرده که کسری بودجه در پایان سال 21.9 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود. 

سال گذشته کسری بودجه به 439 میلیارد دلار کاهش یافت که کمترین میزان در 8 سال اخیر بوده است. این مقدار یک بهبود چشمگیر را نسبت به 4 سال نخست ریاست جمهوری اوباما نشان می‌دهد در آن زمان کسری بودجه ایالات متحده سالانه یکهزار میلیارد دلار بود.

اما پروژه‌های دفتر بودجه کنگره در یک دهه آینده به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد و تا سال 2022 کسری بودجه بار دیگر به یکهزار میلیارد دلار خواهد رسید. اکثر این افزایش در کسری نشانگر هزینه‌های بالاتر امنیت اجتماعی و سلامت خواهد بود.

از زمان آغاز بودجه امسال که از اول اکتبر آغاز می‌شود، دولت 2.14 هزار میلیارد دلار دریافت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 1.7 درصدی را نشان می‌دهد. هزینه‌های دولت در مجموع 2.55 هزار میلیارد دلار بوده که 3.1 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته گزارش شده است.
کدخبر:896574- منبع:اقتصاد نیوز- تاریخ:23-3-95