امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

حجم مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۵ میلادی برابر با ۶٫۱ میلیارد دلار است که از میزان سال ۲۰۱۱ برابر با ۱۷٫۴ میلیارد دلار کمتر است (یونهاپ)

معاون کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی گفت: سئول از ایران در توسعه بازار‌های سرمایه حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه یونهاپ، یک ناظر ارشد مالی کره جنوبی با اشاره به همکاری مالی پیوسته میان ایران و کره جنوبی گفت: سئول از ایران در توسعه بازار‌های سرمایه حمایت خواهد کرد. 

 

جئونگ ایون بو، معاون کمیسیون خدمات مالی گفت همکاری‌های دوجانبه با ایران برای تامین نیازهای مالی فزاینده این کشور پس از لغو تحریم‌ها، فوریت بیشتری پیدا کرده است.

 

جئونگ این اظهارات را در نشست با شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سئول عنوان کرد هرچند که در مورد جزئیات این همکاری صحبت نکرد.

 

از آنجایی که ایران به شدت در حال فعالیت بر روی زیرساخت‌ها و توسعه پروژه‌هاست، کره جنوبی به دنبال فرصت‌های تجاری در ایران است.

 

رئیس‌جمهور کره جنوبی در ماه می به تهران سفر کرد و با همتای ایرانی خود دیدار کرد. آمارهای صنعتی نشان می‌دهد که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2015 برابر با 6.1 میلیارد دلار است که از میزان سال 2011 برابر با 17.4 میلیارد دلار کمتر است.

کد خبر: 966664 تاریخ: 04-08-95 منبع: فارس