امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

منتظر ماندن طولانی برای افزایش نرخ بهره می‌تواند در نهایت منجر به افزایش چشمگیر نرخ تورم یا تشکیل حباب شود و این مسأله فدرال رزرو را مجبور به افزایش سریع و ناگهانی نرخ بهره خواهد کرد، مسأله‌ای که در نهایت به ضرر رشد اقتصادی خواهد بود (رییس فدرال رزرو سانفرانسیسکو)

رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو بار دیگر ضمن اشاره به افزایش میانگین دستمزدها بر لزوم افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان سال 2016 میلادی تاکید کرده است.

 

رشد دستمزدها زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره را فراهم کرده است

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: امسال شرایط خوبی برای افزایش نرخ بهره فراهم شده است، فدرال رزرو باید از این شرایط استفاده کرده و نرخ بهره را افزایش دهد.

 

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: منتظر ماندن طولانی برای افزایش نرخ بهره می تواند در نهایت منجر به افزایش چشمگیر نرخ تورم یا تشکیل حباب شود و این مساله فدرال رزرو را مجبور به افزایش سریع و ناگهانی نرخ بهره خواهد کرد، مساله ای که در نهایت به ضرر رشد اقتصادی خواهد بود.

 

البته وی حاضر نشد درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست نوامبر اظهار نظر کند. نشست فدرال رزرو در ماه نوامبر در شرایطی برگزار می شود که انتخابات ریاست جمهوری نیز 8 نوامبر برگزار خواهد شد.

 

رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا در شرایط اشتغال کامل قرار دارد و نرخ تورم نیز نزدیک به سطح 2 درصدی رسیده، فرصت خوبی برای افزایش تدریجی نرخ بهره فراهم شده است.

 

وی افزود: تا دسامبر آمارهای اقتصادی بیشتری منتشر خواهد شد و فدرال رزرو چشم انداز بهتری برای تصمیم گیری درباره نرخ بهره خواهد داشت.

 

 کد خبر: 622310 تاریخ: 02-08-95 منبع: سایت طلا