امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

شمار افراد دارای کد سهامداری در بورس ایران به بیش از مرز نه میلیون و ۲۷ هزار نفر رسیده است که بیش از چهار میلیون نفر مرد و بیش از دو میلیون نفر زن هستند (مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا محسنی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین المللی ACG که با حضور اعضای شرکت سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه در روزهای 15 تا 19 آذرماه امسال در تهران برگزار می شود گفت: شرکت سپرده گذاری آسیا و اقیانوسیه در سال 1997 میلادی با عضویت 14 کشور آغاز بکار کرده است.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) افزود: در حال حاضر ACG با عضویت 34 نهاد ثبتی و تسویه و پایاپای از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، اندونزی، مالزی، هند، بنگلادش، هنگ‌کنگ، قزاقستان، مالدیو، مغولستان، سنگاپور، فیلیپین، سریلانکا، تایوان، تایلند، ازبکستان و ایران در حال فعالیت است و از معتبرترین سندیکاهای بین‌المللی در این حوزه به شمار می‌رود.
وی با بیان این که شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران از سال 2012 در ACG عضویت یافته است اضافه کرد: در همایش پیش رو که کمتر از یک ماه دیگر در تهران برگزار می شود “ضرورت توسعه همکارهای میان شرکتهای سپرده گذاری در محیط کسب و کار جدید” از سوی سپرده گذاری مرکزی ایران به عنوان موضوع اصلی این همایش پیشنهاد شده است.

تازه ترین آمار از تعداد سهامداران ایرانی
محسنی همچنین به ارائه آخرین آمار از تعداد سهامداران ایرانی پرداخت و گفت: شمار افراد دارای کد سهامداری در بورس ایران به بیش از مرز 9 میلیون و 27 هزار نفر رسیده است که از این تعداد بیش از 4 میلیون نفر مرد و بیش از 2 میلیون نفر زن هستند.
وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، ازبکستان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی و افغانستان در بورس ایران فعال هستند.

شرایط برای ورود خارجی ها به بورس مهیاست
مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در خصوص مشکلات بورس ایران در دوران پسابرجام گفت: مشکلات ناشی از تحریم های بین المللی برای اقتصاد و بازار سرمایه کشور را باید به دو دسته تحریم های اعمال شده توسط کشورها و نیز تحریم های خودساخته در داخل کشور تقسیم کرد که خود ساخته بودن تحریم ها یکی از عوامل اصلی بین المللی نشدن بورس ایران است.
وی افزود: با این وجود بنظر می رسد با توجه به امکانات فعلی اقتصاد و بورس های کشور، مشکلی برای برقرار ارتباط با دیگر کشورها و نیز ورود سرمایه گذار خارجی وجود نداشته باشد.
محسنی تاکید کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم تحریم های خودساخته را هر چه زودتر برطرف کنیم که یکی از راهکارهای آن برقراری مراودات بین المللی و دعوت از خارجی ها برای آشنایی با اقتصاد و بازار سرمایه ایران است تا سوء برداشته ها و تبلیغات بی اساس و منفی که بر علیه کشورمان در این زمینه وجود دارد برطرف شود

کدخبر:845271- منبع:تسنیم- تاریخ:18-8-95