امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با توجه به این‌که بازار سرمایه دماسنج اقتصادی کشوراست، بهبود وضعیت شرکت‌ها در حوزه تولید و سودآوری آن‌ها رشد منطقی بازار را طی ماه‌های آینده رقم خواهد زد (مدیرعامل مرکز مالی ایران)

 مدیرعامل مرکز مالی ایران پیش بینی کرد که بازار سرمایه، رشد نسبتا آرامی را در ماه های گذشته تجربه کند .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، علی‌ نقوی به خبرگزاری ایلنا گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه دماسنج اقتصادی کشوراست،  بهبود وضعیت شرکت ها در حوزه تولید و سودآوری آنها رشد منطقی بازار را  طی ماه های آینده رقم خواهد زد.

 

وی در خصوص این موضوع که اواخر سال گذشته گفته می‌شد که سال 95 سال بورس خواهد بود اما پس از مدتی بورس تعدیل شد و اکنون هم که به اواخر سال نزدیک می شویم هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است تصریح کرد: ما انتظار رشد هیجانی را از بازار نباید داشته باشیم زیرا این موضوع برای بازار مضر است و در اقتصاد با رشد آرامی در حرکت هستیم.

 

نقوی در پاسخ به این پرسش که پیشران بازار سرمایه کدام بخش است؟ گفت: این موضوع مشخص نیست و تحلیلگران و شرکت های بازار سرمایه باید در مورد آن توضیح دهند.  

 

مدیرعامل مرکز مالی ایران همچنین در مورد این مرکز اظهار داشت: مرکز مالی ایران یکی از شرکت های بازار سرمایه است که با سهامداری بورس‌های ایران تشکیل شده و بورس تهران، بورس کالا، فرابورس ، بورس انرژی و شرکت سپرده گذاری مرکزی هر کدام 20 درصد از سهام این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند.

 

نقوی افزود: فعالیت ما بیشتر در حوزه آموزش و پژوهش در بازار سرمایه است که در حوزه پژوهشی بیشتر به سهامداران می‌پردازیم و در حوزه آموزش شرکت هایی که در بورس پذیرفته شده‌اند را آموزش می دهیم.

 

وی در مورد پیروزی ترامپ در امریکا به عنوان رییس جمهور و اینکه بلافاصله بازارهای جهانی به هم ریختند و وضعیت بورس ایران نیز با افت شاخص ها همراه شد، گفت: هیجانی که در بازار رخ داد زودگذر بوده و ادامه نخواهد داشت.

 

نقوی با بیان اینکه این امر تحلیل‌ها و بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد افزود: با این انتخاب نرخ برابری دلار در دنیا کاسته شد و در کنار آن بهای طلا افزایش یافت و بازارهای جهانی نسبت به این انتخاب واکنش منفی نشان دادند و معامله گران بازار ایران نیز به تبعیت از آن حرکت کردند.

کدخبر:85416- منبع:سنا- تاریخ:25-8-95