امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

دو روز پس از به ریاست رسیدن ترامپ در امریکا شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس تهران ۳۷ واحد بالا رفت و حجم معاملات به بیش از یک میلیارد داد و ستد رسید (ایسنا)

دو روز پس از به ریاست رسیدن ترامپ در آمریکا شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس تهران ۳۷ واحد بالا رفت و حجم معاملات به بیش از یک میلیارد داد و ستد رسید.

به گزارش ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۷.۶۹ واحد رشد کرد و در تراز ۷۹ هزار و ۴۸ واحدی قرار گرفت، همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۸۸.۷ واحد رشد رقم ۱۵ هزار و ۷۸۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز امروز توانست ۲۳۷ واحد بالا رود و به رقم ۸۸ هزار و ۴۴۲ برسد. همچنین شاخص بازار اول بر خلاف شاخص بازار دوم ۱۷۰ واحد صعود کرد و در تراز ۵۶ هزار و ۲۳۵ واحدی ایستاد. در عین حال شاخص بازار دوم بیش از ۷۴۰ واحد افت داشت و کانال ۱۶۷ هزار و ۵۳۴ واحدی را تجربه کرد.

امروز نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۰۲ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در کاهش دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد نماد شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۲۱ واحد تاثیر مثبت در نماگر بازار بیشترین تاثیر را در نوسانات صعودی شاخص کل برجای گذاشت.

چند روز پیش با رای اوردن نامزد حزب جمهوری خواه درایالات متحده آمریکا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادرار تهران نزدیک به ۱۵۰۰ واحد افت را تجربه کرد و نمادهای مختلف شاهد صف‌های فروش بودند، اما در روز گذشته نماگر بازار توانست مقداری بر حجمه‌های روانی بازیگران بازار سرمایه فائق آید و بیش از ۵۰۰ واحد بالا رود.

ارزش معاملات امروز به رقم ۳۹۲۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن  یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به ۷۲ هزار نوبت داد و ستد بود.

همچنین آیفکس امروز رشد ۲.۱ واحدی را تجربه کرد و به رقم ۸۳۷.۴ رسید.

 ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۶۷ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۸۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۱۷ هزار ۶۳۲ نوبت داد و ستد بود.

کدخبر:854297- منبع:ایسنا- تاریخ:23-8-95