امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اولویت سیاست‎گذاری انرژی داخلی بر سیاست‎های بین‎المللی رییس‌جمهور منتخب امریکا پیامدهای عمده‌ای برای صنعت نفت و گاز جهان خواهد داشت؛ همچنین مواضع ترامپ درباره مسائل مهم خاورمیانه، ممکن است باعث اختلال در سرمایه‎گذاری این منطقه شود اما سخنان او درباره کاهش تنش‎های امریکا و روسیه دورنمای همکاری این دو کشور را تقویت می‎کند (ویل اسکارگیل، تحلیل‌گر ارشد نفت و گاز گلوبال دیتا)

  • گزارش یک مؤسسه کارشناسی نشان می‏‎دهد پیروزی نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات اخیر آمریکا پیامدهای عمده‎ای برای صنعت نفت و گاز جهان خواهد داشت.
  •  

    به گزارش پایگاه خبری انرژی ویس، مؤسسه گلوبال دیتا اعلام کرد سیاست‎های اعلام شده از سوی دانلد ترامپ در جریان رقابت‎های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‎توانند در زمینه مقررات، مالیت و فرصت‎های سرمایه‎گذاری، پیامدهایی عمده برای صنعت نفت و گاز جهان داشته باشد.

    ویل اسکارگیل، تحلیلگر ارشد نفت و گاز گلوبال دیتا، گفت: نبود برنامه دقیق و نداشتن سابقه شفاف ترامپ در امور دولتی، درباره سیاست‎هایی که اجرا می‎شوند و پیامدهای آنها ابهام‎هایی ایجاد می‎کند، اما لحن تبلیغ‎های انتخاباتی او نشان‎دهنده اولویت داشتن سیاست‎گذاری انرژی داخلی بر سیاست‎های بین‎المللی است.

    وی افزود: سخنان مطرح شده درباره سیاست‎های انرژی داخلی در جریان تبلیغات انتخاباتی حاکی از دورنمایی مثبت برای بخش نفت و گاز است.

    به گفته این کارشناس، برخی اخبار منتشر شده درباره هفکری ترامپ با هرولد هم، مدیر عامل شرکت کانتیننتال ریسورسز و از فعالان تولید نفت شیل در آمریکا، و احتمال انتصاب او به عنوان وزیر انرژی این کشور، موارد فوق را تأیید می‎کند.

    با این همه، اسکارگیل یادآور شد که پافشاری بر استقلال انرژی آمریکا و مخالفت با توافق‎های بین‎المللی در زمینه انرژی می‎تواند برای پیشرفت صنعت نفت در آمریکا و خارج از این کشور، موانع مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

    وی گفت: در خارج از آمریکا، انتخاب ترامپ می‎تواند پیامدهایی عمیق برای فرصت‌‎های بین‎المللی برای سرمایه‎گذاری در صنعت نفت و گاز داشته باشد.

    این کارشناس اعلام کرد مواضع ترامپ درباره مسائل مهم خاورمیانه، ممکن است ابهام‎هایی درباره سرمایه‎گذاری در این منطقه ایجاد کند  اما سخنان او درباره کاهش تنش‎های آمریکا و روسیه، دورنمای همکاری این دو کشور را تقویت می‎کند.

  • کدخبر:5963117- منبع:شانا- تاریخ:23-8-95