امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس قصد دارد با افزایش تولید سالانه خود به ۲۱ میلیون تن در سال جاری، حجم تولید کشور را ۴۰ درصد افزایش دهد (مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس)

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، یک مقام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران گفت این شرکت قصد دارد در سال شمسی جاری، تولید سالانه خود را به 21 میلیون تن افزایش دهد.
رسول اشرف زاده، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت، این شرکت از ابتدای امسال تاکنون 18.5 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کرده است.
به گفته این مقام ایرانی، شرکت قادر به تولید سالانه 24 میلیون تن محصول پتروشیمی است که به دلیل برخی مشکلات از جمله عدم وجود خوراک پتروشیمی، این میزان تولید تاکنون محقق نشده است.
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از بزرگترین تولید کنندگان محصولات پتروشیمی در ایران است و برآورد می شود حجم تولید این شرکت از 40 درصد کل تولید پتروشیمی کشور بالاتر برود.
اشرف زاده افزود، این شرکت در حال مذاکره با شرکت های بزرگ بین المللی برای توسعه پروژه های خود است.
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران پیشتر اعلام کرده بود که کشور نیازمند جذب 52 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه بخش پتروشیمی است.
در حالی که ظرفیت فعلی صنعت پتروشیمی ایران 60 میلیون تن در سال است، این کشور قصد دارد ظرفیت سالانه پتروشیمی خود را تا سال 2025 به 180 میلیون تن برساند.

کدخبر:9631087- منبع:تسنیم- تاریخ:22-8-95