امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

طبق تجزیه و تحلیل تکنیکال، سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه‌مدت ۱,۲۳۳ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها به‌زودی تا ۱,۲۴۱ دلار و سپس ۱,۲۵۳ دلار افزایش خواهد یافت و همچنین از سوی دیگر سطح حمایتی قیمت این فلز زرد در شرایط کنونی ۱,۲۲۶ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت آن تا ۱,۲۱۱ دلار کاهش خواهد یافت؛ وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای در حال توسعه تأثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت (اف‌ایکس استریت)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه به روند صعودی خود ادامه داده و با افزایش نسبی نسبت به روز سه شنبه به بیش از 1230 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش کاهش نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته ولی ادامه روند صعودی ارزش دلار مانع از رشد چشمگیر قیمت این فلز گرانبها شده است.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1233 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی تا 1241 دلار و سپس 1253 دلار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر نیز سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1226 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1211 دلار کاهش خواهد داشت. به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

کدخبر:652103- منبع:سایت طلا- تاریخ:26-8-95