امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

ترامپ اعلام کرده است که قصد دارد طی ده سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در پروژه‌های زیرساختی هزینه کند؛ اجرای این سیاست به شدت تورم‌زا و در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود (بولیون دسک)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه 16 نوامبر با افزایش نسبی روبرو شده ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 5.50 دلار افزایش نسبت به سه شنبه به بیش از 1232 دلار رسیده است.

موسسه سرمایه گذاری “ژنگ جین” درباره تحولات بازار طلا اعلام کرد: در کوتاه مدت ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو در حمایت از افزایش نرخ بهره، می توان موجب افزایش بیشتر ارزش دلار شود.

برخی فعالان در بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین سطح حمایتی 1200 دلاری و سطح مقاومتی 1250 دلاری در نوسان خواهد بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز به بیش از 100.26 واحد رسیده که این بالاترین رقم از 3 دسامبر بوده است. آمارهای اقتصادی آمریکا نیز بهتر از پیش بینیهای اولیه بوده است. میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه گذشته با رشد 0.8 درصدی روبرو شده است.

از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتظارات بازار بر روی سیاست های اقتصادی و مالی وی متمرکز شده است. ترامپ اعلام کرده است که قصد دارد طی ده سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در پروژه های زیرساختی هزینه کند. اجرای این سیاست به شدت تورم زا خواهد بود و به نظر می رسد در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به نظر می رسد برگزاری نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت. تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را به احتمال 91 درصد افزایش می دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، در کوتاه مدت انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.54 درصد کاهش به 46.66 دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.14 دلار افزایش به بیش از 17.19 دلار رسیده است.

کدخبر:320159- منبع:سایت طلا- تاریخ:26-8-95