امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا موجب افزایش ریسک و نااطمینانی در بازارهای بین‌المللی و در نهایت موجب افزایش قیمت هر اونس طلا در میان‌مدت به بیش از ۱,۵۰۰ دلار خواهد شد (رییس مؤسسه سرمایه‌گذاری بی‌ام جی)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت اوراکل، “نیک باریشف” رئیس موسسه سرمایه گذاری بی ام جی در سخنانی تاکید کرد: پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب افزایش ریسک و نااطمینانی در بازارهای بین المللی خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: سیاست های اقتصادی و مالی و ارزی ترامپ به نفع قیمت طلا و نقره خواهد بود و قیمت این فلز زرد را در میان مدت به بیش از 1500 دلار افزایش خواهد داد. قیمت هر اونس نقره نیز تا سطح 24 دلاری افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: پیروزی ترامپ اکنون موجب افزایش بی سابقه نگرانی و نااطمینانی در بازارهای بین المللی مالی خواهد شد. سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ هستند و سیاست های ترامپ موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران شده است. این مساله موجب افزایش تقاضا برای فلزات گرانبها خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: قیمت طلا رابطه تاریخی حدود 90 درصدی با رشد بدهی های ملی آمریکا داشته است. با توجه به اینکه میزان بدهی های ملی آمریکا به بیش از 20 هزار میلیارد دلار رسیده است، قیمت طلا باید اکنون بیش از 2000 دلار در هر اونس باشد.

وی تاکید کرد: سیاست ترامپ مبنی بر کاهش مالیات و افزایش هزینه ها موجب رشد فزاینده بدهی های ملی آمریکا خواهد شد و این مساله در نهایت می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

کدخبر:6320158- منبع:سایت طلا- تاریخ:23-8-95