امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

دامنه کنونی قیمت‌های جهانی نفت در بدترین وضع ٥٠ سال گذشته قرار دارد و همه تولید‌کنندگان عضو و غیرعضو اوپک از چرخه کنونی قیمت نفت زیان دیده‌اند (دبیر کل اوپک)

دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت: دامنه کنونی قیمت های جهانی نفت، در بدترین وضع در ٥٠ سال گذشته قرار دارد و زیان‌های ناشی از آن فراتر از مرزهای ملی و جغرافیایی است.

به گزارش پایگاه خبری دیلی تراست، محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل اوپک، گفت: همه تولید کنندگان عضو و غیرعضو اوپک از چرخه کنونی قیمت نفت زیان دیده‌اند. 

 

بر اساس بیانیه دبیرخانه اوپک، بارکیندو پس از دیدار با نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، تاکید کرد که مذاکرات وی با مادورو، اراده و اعتماد وی را به ادامه تلاش تا هنگام دستیابی به توافق نهایی در باره اجرای کامل پیمان الجزیره، تقویت کرده است.

 

این بیانیه می‌افزاید: رئیس جمهوری ونزوئلا به عنوان یکی از ١٤ کشور عضو اوپک، در دیدار با بارکیندو، در باره مسائل گوناگون مربوط به بازار نفت به ویژه تحول بازار از هنگام نشست (فوق العاده) اوپک در الجزیره در پایان سپتامبر (هفتم مهر ماه) و لزوم ادامه پیشبرد توازن در بازار نفت، به صورت مفصل مذاکره کرد.

 

به گفته یک مقام اوپک، بارکیندو روز شنبه (٢٩ آبان ماه) به تهران سفر می‌کند و با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران دیدار خواهد داشت.

 

 

کد خبر: 432875 تاریخ: 29-09-95 منبع: شانا