امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در پی طرح ملی عربستان سعودی برای متنوع‌سازی منابع عرضه انرژی و تأمین تقاضای فزاینده برق، نخستین نیروگاه بادی این کشور در سال ٢٠١٧ میلادی به بهره‌برداری می‎رسد (شرکت سعوی آرامکو)

  • سعودی آرامکو اعلام کرد: نخستین پروژه آزمایشی توربین بادی این شرکت ماه آینده (ژانویه) آغاز به کار می‌کند که بخشی از برنامه ملی عربستان برای متنوع سازی منابع عرضه انرژی و تامین تقاضای فزاینده برق در این کشور به شمار می رود.
  •  

    به گزارش خبرگزاری رویترز از خبر (Khobar) در عربستان، شرکت سعوی آرامکو در بیانیه روز یکشنبه (٢٨ آذر ماه)، آورده است: این توربین بادی ساخت شرکت آمریکایی جنرال الکتریک (جی ئی) است که برق تاسیسات توزیع فرآورده های نفتی سعودی آرامکو را در طریف در شمال غربی عربستان، تامین خواهد کرد.

    بر اساس بیانیه آرامکو، پیش بینی می‌شود که با تکمیل و آغاز به کار این توربین بادی، برق در ژانویه ٢٠١٧ به این تاسیسات عرضه شود.

    عربستان که بزرگ ترین کشور صادر کننده نفت خام جهان و تولید کننده عمده عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است، کمتر از یک درصد از کل انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند.

    بر اساس برنامه اصلاحات معروف به «ویژن ٢٠٣٠» عربستان که یک بسته سیاست اقتصادی و اجتماعی است، بر رهاسازی این کشور از وابستگی مطلق به صادرات نفت و بهره‌گیری بیشتر از منابع تجدیدپذیر تاکید شده است.

    امین ناصر، مدیرعامل سعودی آرامکو، ماه مه امسال به رویترز گفت: این شرکت قصد دارد نقش عمده ای در دستیابی به اهداف ویژن ٢٠٣٠ بازی کند.

    وی در آن هنگام افزود: تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر در برنامه‌های ما قرار دارد و ما قصد داریم در آینده نزیک نقش عمده ای در این زمینه داشته باشیم.

    بر اساس بیانیه آرامکو، منابع بادی عربستان سعودی، استثنائی و بی نظیر است .

    این شرکت افزود: بیشترین ظرفیت تولید برق توربین بادی تازه، تولید ٢,٧٥ مگاوات برق است که برای تامین برق حدود ٢٥٠ خانوار عربستان سعودی کافی است.

    این نیروگاه بادی همچنین مصرف گازوئیل را برای تولید برق تا سالانه ١٨ هزار و ٦٠٠ بشکه معادل نفت، کاهش خواهد داد.

کد خبر: 5475487 تاریخ: 29-09-95 منبع: شانا