امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیازمند ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است؛ در حال حاضر ساخت ۱۲۱ کیلومتر آزادراه، ۵۹۰ کیلومتر مسیر ریلی و ۸۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دستور کار شرکت ساخت قرار دارد (مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور)

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی شرکت ساخت و توسعه نیازمند ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی در نشست خبری نخستین نمایشگاه راهسازی، راهداری و صنایع وابسته افزود: سالانه بین سه هزار تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت ساخت و توسعه اختصاص می یابد و در سال گذشته هم حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی این کشور هزینه شد که نشانه آن را می توان در فعالیت های بزرگی که در زمینه های عمرانی کشور طی سال گذشته انجام شد مشاهده کرد.

 

وی درباره برنامه های اولویت دار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: پروژه های اقتصاد مقاومتی در اولویت اجرا قرار دارند و بر اساس برنامه قرار است تمام پروژه های اقتصاد مقاومتی تا هفته دولت سال آینده به اتمام برسد.

 

خادمی ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۱۲۱ کیلومتر آزادراه، ۵۹۰ کیلومتر مسیر ریلی و ۸۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دستور کار شرکت ساخت قرار دارد.

 

وی ادامه داد: پروژه های نیمه تمام عمرانی یکی از معضلات مهم حوزه راه و شهرسازی است که تاکنون اولویت بندی مناسبی هم برای اجرای آنها وجود نداشته است و برآوردها نشان می دهد برای اتمام این پروژه ها حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

به گفته این مقام مسئول، حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به شرکت ساخت اختصاص می یابد، بر همین اساس ناچاریم اجرای پروژه های عمرانی را بر اساس اولویت بندی و نیازهای توسعه کشور پیش ببریم که یکی از این نیازها اتصال استان های مهم کشور به شبکه ریلی است.

 

خادمی اظهار داشت: در حال حاضر اجرای ۱۱۲ طرح عمرانی در شرکت ساخت و توسعه و زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار دارد در حالی که ۶۰۰ پروژه برای این شرکت تعریف شده است که تنها ۴۵۰ پروژه آن فعال است.

 

وی به اهمیت کریدورهای جاده ای کشور اشاره کرد و ادامه داد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید به ساخت کریدورها و مسیرهای ترانزیتی توجه ویژه ای شده است و تلاش شده شبکه ای از کریدورها در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی ایجاد شود.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در سال جاری ساخت حدود ۱۰ کریدور جاده ای در وزارت راه مصوب و ابلاغ شده است که دو کریدور (کریدور یک و ۱۰)  آن ردیف اعتباری گرفته و در سال جاری اعتبار مربوط به آن اختصاص یافته است و مابقی کریدورها هنوز ردیف اعتباری مشخصی دریافت نکرده اند.

 

به گفته خادمی کریدور شماره یک شهر شملچه را به بندر گواتر متصل می کند و کریدور شماره ۱۰ حدفاصل بندر امام خمینی (ره) به مرز بازرگان است که ترانزیت کالا به اروپا را تسریع می کند.

 

کد خبر: 585823 تاریهخ: 30-09-95 منبع: مهر