امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تقویت ارزش دلار و افزایش نرخ بهره اوراق قرضه، دو مانع بزرگ برای قیمت طلا در سال آینده میلادی خواهد بود که با توجه به این موارد پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱,۲۰۰ دلار برسد (فرانسیسکو بلانچ، تحلیلگر ارشد بانک مریل لینچ)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران بانک مریل لینچ اعلام کردند که این مساله شگفت آور است که احساس و اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به طلا در 5 ماه به سرعت تغییر کند به خصوص در شرایطی که آمریکا برای یک رئیس جمهور جدید آماده می شود.

 

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ افزود: سرمایه گذاران باید نسبت به وضعیت بازار طلا محتاط باشند.

 

فرانسیسکو بلانچ تحلیلگر ارشد بانک مریل لینچ تاکید کرد: تقویت ارزش دلار و افزایش نرخ بهره اوراق قرضه 2 مانع بزرگ برای قیمت طلا  در سال آینده خواهد بود. البته پیش بینی می شود قیمت طلا تا اواسط سال 2017 میلادی به بیش از 1200 دلار خواهد رسید.

 

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1134 دلار رسیده است. بلانچ افزود: به طور کلی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به ضرر قیمت کالاهای مختلف خواهد بود.

 

بانک مریل لینچ آمریکا در گزارش 5 ماه قبل خود پیش بینی کرده بود که قیمت طلا احتمالا به بیش از 1500 دلار خواهد رسید. این بانک آمریکایی چشم انداز قیمت طلا را پس از همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش داده بود.

 

قیمت جهانی طلا از زمان اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از 200 دلار کاهش داشته است. بلانچ افزود: بانک مریل لینچ 2 سناریو را برای قیمت طلا در سال 2017 میلادی در نظر گرفته است: نخست آنکه سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ موجب افزایش چشمگیر کسری بودجه شود که این مساله می تواند موجب تغییر نرخ بهره اوراق قرضه نشود و سناریوی دوم نیز آن است که کسری بودجه موجب افزایش نرخ بهره اوراق قرضه شود.

 

برپایه گزارش سایت طلا، به نظر می رسد سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ طی ماه های آینده موجب افزایش چشمگیر نرخ تورم خواهد شد. ترامپ قول داده است تا طی 10 سال آینده هزار میلیارد دلار در بخشهای زیرساختی اقتصاد آمریکا هزینه کند که این مساله می تواند موجب کاهش ارزش دلار و افزایش کسری بودجه شود.

 

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

 

کد خبر: 7676677 تاریخ: 28-09-95 منبع: سایت طلا