امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

با وجود بی‌اطمینانی فعالان بازار سرمایه به ماندگاری نرخ‌های جدید ارز که موجب بی‌رونقی اخیر بازار سهام شده، شاخص کل بورس اوراق بهادار طی شش‌ماه گذشته حدود ۱۴درصد رشد داشته و به ‌نظر می‌رسد بازار در حال اصلاح قیمتی می‌باشد (مدیر عامل شرکت کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان)

بهادر شمس؛ گفت: طی ۶ماه گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار حدود ۱۴۴درصد رشد داشته و به‌نظر می‌رسد که درحال حاضر اصلاح قیمتی را در بازار تجربه می‌کنیم.

 

مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با تشریح دلایل این موضوع گفت: بسیاری از فعالان بازار سهام منتظر گزارش‌های ۹ماهه شرکت‌ها هستند تا بتوانند تصمیمات مناسب‌تری بگیرند، ازطرفی دیگر فعالان بازار از سیاست‌های ترامپ و اعمال برخی تند روی‌های وی نگران که آثار پیش‌بینی نشده‌ای برای اقتصاد ایران به‌همراه داشته باشد.

این کارگزار بورس معتقد است، رخدادهای روزهای اخیر باعث شده تا سرمایه‌گذاران برای ورود نقدینگی به بازار کمی تعلل داشته باشند.

 

مدیرعامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان با اشاره به اینکه قیمت‌های جهانی فلزات اساسی و نفت افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: البته بازار نیز در این فاصله با رشد همراه بوده و بعضی از سهم‌ها مثل سهم‌های پتروشیمی تا ۷۰درصد رشد قیمتی را طی این مدت تجربه کرده‌اند و به‌همین دلیل گزارش‌های ۹ماهه می‌تواند نوید اتفاقات خوب در بازار سهام باشد.

 

این کارگزار بورس درخصوص افزایش نرخ ارز نیز اظهارداشت: این افزایش به سودآوری شرکت‌هایی که صادر کننده هستند کمک خواهد کرد، اما بازار خیلی نسبت به این موضوع محتاط برخورد می‌کند، ماندگاری نرخ ارز برای بازار ثابت نشده و درواقع بازار هنوز به این اعتقاد نرسیده که آیا نرخ ارز در آینده بالای ۴هزارتومان تثبیت خواهد شد یا خیر؟ یا اینکه مقطعی خواهد بود و بعد از مدتی مجدداً نرخ‌های ارز 3.600 و 3.700تومان را در بازار ارز خواهیم داشت؟

 

 

وی درپایان گفت: بازار به ماندگاری نرخ‌های جدید ارز اطمینان ندارد؛ به‌همین خاطر علی‌رغم رشد نرخ ارز نباید شاهد افزایش رونق بازار بورس طی این روزها بود. این چند عامل موجب شده که درشرایط فعلی بازار در یک فاز اصلاحی باشد و احتمالاً تا اوایل یا اواسط بهمن بر بازار بورس حاکم خواهد بود .

کدخبر:12547  تاریخ: 06/10/95  منبع: بازار نیوز