امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

میانگین قیمت شاخص نفت خام در سال ۲۰۱۷ میلادی ٥٧ دلار برای هر بشکه خواهد بود و میانگین قیمت‎ها در نیمه‌نخست سال ٢٠١٧ به دلیل افزایش تقاضای جهانی و پایین آمدن سطح ذخیره‌سازی، بالاتر از نیمه‌دوم آن خواهد بود (رییس بخش کالاهای معاملاتی بانک بارکلیز)

کارشناس یک بانک انگلیسی اعلام کرد که در سال آینده میلادی، سطح ذخیره‎سازی نفت مهمترین عامل در تعیین قیمت این کالا خواهد بود.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، مایکل کوهن، رئیس بخش کالاهای معاملاتی در بانک انگلیسی بارکلیز یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت نفت سرعت و چگونگی تغییر سطح ذخیره‎سازی نفت خواهد بود.

 

وی گفت: در سطح جهانی، تقاضای نفت بالاتر از عرضه آن خواهد بود و این مسئله سبب خواهد شد در نیمه نخست سال آینده میلادی و در واقع شاید در کل این سال، سطح ذخیره سازی پایین بیاید.

 

این مدیر بانک بارکلیز همچنین اعلام کرد میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال آینده میلادی ٥٧ دلار برای هر بشکه خواهد بود. میانگین قیمت‎ها در نیمه نخست سال ٢٠١٧ میلادی بالاتر از نیمه دوم آن خواهد بود.

 

کوهن گفت: در نیمه نخست سال آینده میلادی، فعالیت پالایشگاه‎ها بیشتر می‎شود و تقاضای نفت افزایش می‎یابد اما همزمان، عرضه نفت ثابت خواهد بود.

 

به گفته وی، برخی مناطق جهان، از جمله آسیا و آمریکا، سطح ذخیره‎سازی نفت کاهشی شدید را تجربه خواهد کرد.

کدخبر: 28225 تاریخ: 05/10/95 منبع: شانا