امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

گرچه قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون روندی صعودی داشته ولی قیمت طلا باید به بیش از ۱,۲۰۰ دلار در هر اونس برسد تا سرمایه‌گذاران بیشتری را به بازار جذب کند (ساکسو بانک)

قیمت طلا باید به بالاتر از 1200 دلار برسد تا سرمایه گذاران بیشتری را جلب کند

 

سایت طلا : تحلیلگران ساکسو بانک بر این باورند که گرچه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته ولی تا قیمت طلا باید به بیش از 1200 دلار در هر اونس برسد تا سرمایه گذاران بیشتری را به بازار جذب کند.  به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت طلا در روزهای اخیر به مرز 1180 دلار در هر اونس نزدیک شده است. اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد که این خطر هنوز وجود دارد که افزایش قیمت طلا در روزهای نخست 2017 میلادی کاملا موقتی و زودگذر باشد.

 

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر قیمت طلا بتواند سطح مقاومتی 1205 دلاری را بشکند، شاهد خواهیم بود که سرمایه گذاران و نقدینگی زیادی به بازار طلا وارد خواهند شد.

 

وی پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از 1325 دلار و قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 20 دلار خواهد رسید.

 

اوله هانسن در ادامه در خصوص روند نوسانات ارزش دلار آمریکا گفت: به نظر می رسد ارزش دلار پس از ثبت رکورد بی سابقه در 14 سال گذشته، اکنون روند نزولی را آغاز کرده و در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده است.

 

به نظر می رسد متن مذاکرات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است. مقامهای فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر اعلام کرده اند که افزایش نرخ بهره در سال 2017 میلادی تاحد زیادی به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ بستگی خواهد داشت.

 

گزارش سایت طلا حاکیست، سیاست های ترامپ می تواند موجب افزایش چشمگیر کسری بودجه و بدهی های آمریکا شود و این مساله به ضرر ارزش دلار خواهد بود. از سوی دیگر سیاست های ترامپ می تواند نرخ تورم آمریکا را افزایش دهد.

 

گرچه کاهش ارزش دلار می تواند به نفع قیمت طلا باشد ولی اوله هانسن بر این باور است که بازگشت صندوق های سرمایه گذاری در سال 2017 می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا باشد.

 

وی در پایان گفت: اگر قیمت طلا بتواند در کوتاه مدت سطح حمایتی 1173 دلاری را حفظ کند، می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت این فلز زرد در آینده امیدوار بود.

 

به نظر می رسد افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

 

کدخبر:683 تاریخ:95/10/19 منبع: طلا

 

لینک خبر