امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

در فصل زمستان سال جاری شاهد نوسان قابل‌توجه‌ و روند رو به مثبت در بازار سهام خواهیم بود و همچنین با تعیین تکلیف مطالبات معوق بانک‌ها از صنعت خودرو، به این دو صنعت اثرگذار بازار نیز کمک شایانی می‌شود (مدیر عامل شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان، عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)

نوسان مثبت قابل توجه تا پایان سال انتظار می رود

تا پایان سال یک نوسان قابل توجه در بازار شاهد خواهیم بود و روند بازار تا پایان سال مثبت است و با تعیین تکلیف مطالبات معوق بانکها از صنعت خودرو به این دو صنعت مهم و اثر گذار بازار نیز کمک شایانی می شود.

 افزایش قیمت محصولات پایه در جهان باعث شد که قیمت محصولات شرکت ها نیز افزایش پیدا کند و بر این اساس در سه ماهه پایان سال شاهد تعدیل های خوبی خواهیم بود.

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان، با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: به نظر می رسد وضعیت بسیار خوبی از جهت اقتصادی در سه ماهه پایانی سال داشته باشیم و پیش بینی می شود EPS شرکت ها برای سال بعد که تا یک ماه آینده به بازار اعلام می شود سودهای خوبی را برای سال آینده برآورد کرده باشند.

مدیرعامل سابق فرابورس نکته مهم دیگری که می تواند اثرات مثبتی در بازار داشته باشد را نتیجه جنگ چین و آمریکا خواند و گفت: جنگ تجاری چین و آمریکا و اخباری که در این خصوص منتشر می شود و برابری نرخ های ارزهای مختلف و سیاست هایی که دولت های بزرگ مصرف کننده کامودیتی ها اتخاذ می کنند طی ماهه های آینده می تواند روی بازار اثر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تا پایان سال یک نوسان قابل توجه در بازار شاهد خواهیم بود، گفت: روند بازار تا پایان سال مثبت است و با تعیین تکلیف مطالبات معوق بانکها از صنعت خودرو به این دو صنعت مهم و اثر گذار بازار نیز کمک شایانی می شود.

وی در این باره توضیح داد: ایران خودرو و سایپا در مجموع 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات مستقیم از بانک ها گرفتند، علاوه بر پیش دریافت که این دو خودرو ساز از مرد می گیرند که این پیش دریافتها در حساب هزینه مالی ثبت می شود. چنانچه این بدهی ها توسط این دو خودرو ساز تسویه شود  به بهبود وضعیت بانک ها و صنعت خودرو و کاهش هزینه مالی این دو صنعت منجر می شود.

امید قائمی بهبود کیفیت و تنوع در صنعت خودرو را نیز از دیگر عوامل اثرگذار در رشد این صنعت خواند.

کدخبر:6585 تاریخ:95/11/03 منبع:سنا

لینک خبر