امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

دستور رییس‌جمهور امریکا مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع چند کشور مسلمان به این کشور، موجب محدود شدن توانایی شرکت‌های آلمانی برای اعزام کارمندان‌شان به خارج از کشور گردیده است (رییس اتحادیه سفرهای تجاری آلمان)

آسیب شرکت‌های آلمانی از دستور مهاجرتی ترامپ

 

اتحادیه سفرهای تجاری آلمان هشدار داد که دستور رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص ممنوعیت سفر اتباع چند کشور مسلمان به این کشور، موجب محدود شدن توانایی شرکت های آلمانی برای اعزام کارمندانشان به خارج از کشور خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اتحادیه سفرهای تجاری آلمان هشدار داد که دستور رئیس جمهور جدید آمریکا در خصوص ممنوعیت سفر اتباع چند کشور مسلمان به این کشور، موجب محدود شدن توانایی شرکت های آلمانی برای اعزام کارمندانشان به خارج از کشور خواهد شد.

به موجب دستور اجرایی دونالد ترامپ، اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران از ورود به خاک آمریکا منع شده اند.

فارغ از دردسرهایی که این دستور برای مسافران به وجود آورده، برخی از ایرلاین های بین المللی نیز در پایان هفته گذشته برای تغییر خدمه پروازی پروازهای عازم آمریکای خود با دشواری هایی مواجه شدند. بر اساس دستور ترامپ، خدمه پروازی نیز در صورتی که از اتباع 7 کشور مذکور باشند حق ورود به فرودگاه های آمریکا را ندارند.

دیرک گردوم، رئیس اتحادیه سفرهای تجاری آلمان (وی دی آر) در بیانیه ای اعلام کرد: «دستور اخیر رئیس جمهور آمریکا نه تنها پویایی شرکت های آلمانی را محدود می کند بلکه آسیبی جدی بر تصویر آمریکا و ارزش بنیادین آزادی در این کشور وارد می آورد.»

وی دی آر که نمایندگی بیش از 550 شرکت را بر عهده دارد گفته که انتظار دارد این ممنوعیت سفر به آمریکا به شرکت های بزرگ و متوسطی که کارمندانی از اتباع 7 کشور از جمله ایران دارند آسیب بزند.

این اتحادیه نگفته که چه تعداد از این شرکت ها از این تصمیم متاثر خواهند شد.

شرکت نرم افزاری اس ای پی اس ای آلمان، که بزرگترین شرکت فن آوری اروپا محسوب می شود پیشتر از اقدام ترامپ انتقاد کرده بود.

اتاق بازرگانی دی آی اچ کی آلمان هم هشدار داده که ممنوعیت سفر به آمریکا موجب ایجاد عدم قطعیت برای بسیاری از شرکت های آلمانی شده است.

مارتین وانسلبن، مدیر اتاق بازرگانی دی آی اچ کی آلمان در این باره گفت: «هنوز مشخص نیست که تاثیر این دستور چقدر عمده خواهد بود.»

کدخبر:5697 تاریخ:95/11/12 منبع:تسنیم

لینک خبر